Kad se kaže tablet najveći broj korisnika danas pomisli da iPad, ali Apple ima sve više poteškoća na tom tržištu - sad je otkriveno i zašto!
Iako iPad nije sam, taj tablet je i dalje najprodavaniji na svetskom tržištu od pojedinačnih brendova, ali prodaja svaka tri meseca pada i tako je već neko vreme. Iako su prvenstveno “prozivali” konkurenciju “2u1” uređaja, ispotavlja se da je baš ona uspela da uzme iPad-u deo tržišta i što je gore po Apple – nastavlja to da čini i dalje!
Direktor Apple-a Tim Kuk je pre tri godine uporedio kombinovani računar tablet-laptop sa hipotetičkim uređajem koji bi bio mešavina frižidera i tostera: ta "frankenštajnska" naprava podjednako traljavo bi hladila hranu, koliko bi je traljavo i pekla.
Ipak, piše američki tehnološki sajt C-Net, danas su upravo takvi hibridi tableta i laptopa, koji kombinuju prenosivost i korist ekrana osetljivih na dodir što ima tablet, sa sposobnostima PC-ja, na putu da postanu najbrže rastuća kategorija računara.
Očekuje se da se ove godine upetostruči isporuka takozvanih uređaja "dva u jedan", kao što su Microsoft-ov Surface Pro 3 i Lenovo Yoga 3 Pro. Taj rast je delom posledica mogućnosti priključenja tastatura ili toga što ti uređajiu imaju preklopive tastature, a imaju i moćniji hardver, kao što je Intelov mikroprocesor Core M koji tanjim uređajima nalik tabletu, daje brzinu laptopa srednje kategorije.
Prodaja tableta - velikih ploča koje se koriste uglavnom za igre, čitanje pošte i gledanje videa, počela je da opada, za sada za osam odsto, dok je Apple-ov iPad u poslednjem tromesečju opao za 18 odsto, što mu je šesti uzastopni kvartal opadanja prodaje.
Uporedo jača I prodaja fableta - kombinacije telefona i tableta, s velikim ekranima dijagonale od pet inča naviše. Dok je prvenac u tome, Dell, odustao od svog modela iz 2010, godine Dell Streak, veliki ekran je sada norma, na šta ukazuju Samsung Galaxy Note 5 ili Galaxy S6 Edge Plus ili Apple-ov iPhone 6 Plus.
Takođe je i softver, kakav je Microsoft-ov Word, za obradu teksta, prekrojen da radi na mobilnim uređajima, jer ih poslovni korisnici imaju po nekoliko različitih. Samsung je čak uspeo da ojača smartfon toliko da postane osnovna alatka za poslovne ljude. Tako su "fableti" nagrizli tržište tableta sa ekranima od sedam i osam inča, kakav je iPad Mini.
Ipak, "fableti" nisu načeli tražnju za većim tabletima, od 10 inča čiji vlasnici imaju drugi problem: da pređu na novije, bolje verzije.
Problem tableta je što su uvek bili skupi: Apple-ov iPad Air 2, sa vezama za Wi-Fi i mobilne mreže, ali sa samo 16 GB memorije, košta 629 dolara. Kada već ulože toliko, kupci ih koriste čak i po pet-šest godina, pre no što pređu na bolji, noviji model.
Ipak, tableti neće tek tako nestati s lica Zemlje. Intel računa da će ih biti sve više, ali u komercijalne svrhe - kao uređaji u prodavnicama i oprema u fabrikama, piše C-Net.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.