IBM pomaže u vanrednim situacijama | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

IBM pomaže u vanrednim situacijama

Svojim softverom kompanija stvara pametne gradove.

  Izvor: MONDO/Ivana Brkić

IBM čini gradove pametnijim sa novim softverom za upravljanje hitnim službama i nadogradnjom svoje policijske mreže Coplink.

Kompanija predstavlja Inteligentni operativni centar za vanredne situacije. Softver se povezuje na mrežu kompanija za vremensku prognozu kako bi predvideo i organizovao sve oko vremenskih prilika i potencijalnih prirodnih katastrofa. Vremenski podaci ne samo da su dostupno u realnom vremenu, nego i daju detalje o tome koliko brzo se oluja kreće, kao i detalje o lokaciji po kvadratnom kilometru.

Pored analize podataka oluja, Inteligentni operativni centar će zvaničnicima dati mogućnost da simuliraju kako će oluja uticati na infrastrukturu grada pre nego što se sve to desi. To znači da će vlasti moći bolje da odrede gde bi spasilačke ekipe trebalo da se nalaze i kako da rade. Takođe, može pomoći bolnicama i drugim institucijama da se bolje pripreme pre oluje, kako bi imali dovoljno goriva i električne generatore u hitnim slučajevima.

U prošloj godini, šteta nastala prilikom prirodnih katastrofa širom sveta iznosila je 110 milijardi dolara, prema Munich Re-u, reosiguravaču. Sjedinjene Države su svakako imale svoj udeo u ovome. U 2005. uragan Katrina razorio je grad Nju Orleans u Luzijani, a 2012. uragan Sendi odneo je čitave delove Njujorka i Nju Džerzija. Federalni, državni i lokalni zvaničnici su bili na udaru zbog nedovoljno dobre organizacije kada se sve ovo događalo. Mnogo ljudi se žalilo kako su zvaničnici suviše sporo odreagovali. To je možda bilo tako zbog nedostatka ovakve vrste alata koje IBM nudi gradovima.

Pored softvera za upravljanje hitnim službama, IBM takođe nadograđuje Coplink, 20 godina staru policijusku bazu podataka. Coplink se šalje u oblak.

Coplink omogućava policajcima u raličitim državama da upoređuju i kompletiraju podatke u vezi sa potencijalnim osumnjičenim koji živi, putuje i krši zakone u raznim državama. Takođe, beleži podatke u vezi sa policijskim ponašanjem, samim tim pruža odgovornost u istragama, prenosi Venture Beat.

Mrežu koristi 6000 policijskih agencija u 22 države, sa okruglo 1.1 milijardi dokumenata za deljenje. Coplink teži ka tome da postane alat velikim policijskim organizacijama. IBM se nada da će prebacivanjem na cloud manje policijske stanice početi da ga koriste. Postavljanjem na cloud ga čini pristupačnijim manjim stanicama zato što ne mora da bude instaliran, a i jeftiniji je.

Oba predstavljanja su deo IMB-ove inicijative „Bezbednija Planeta“. Sa svojim novim sistemom za upravljanje kriznim situacijama, i Coplink nadogradnjom, IBM sigurno kreće u pravcu kreiranja pametnih gradova sa više digitalnih alata.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

Tagovi

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA