Tehnologija budućnosti: Mobilnost | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tehnologija budućnosti: Mobilnost

Šta je mobilnost u poslovanju, kako doprinosi ostvarenju različitih ciljeva, šta su joj prednosti, ali i šta su joj mane, saznali smo od srpskih stručnjaka, koji su već iskusili mobilnost u praksi.

  Izvor: Promo.

"Business Day" zaokružio je četvrti dan najveće i najuticajnije regionalne IT konferencije Sinergija 14 u organizaciji kompanije Microsoft i obeležili su ga susreti predstavnika iz IT, komunikacionog i informacionog sektora.

Kroz održavanje dva panela i posebne sesije na kojima su razmatrali definisanje pitanja i ponude rešenja u savremenim trendovima poslovanja, menadžeri najpoznatijih kompanija koje posluju u Srbiji imali su priliku da čuju šta ih očekuje u budućnosti kada je reč o elektronskom poslovanju i servisima, kao i o trendovima mobilnosti.

Pozdravljajući okupljene, direktor Microsofta u Srbiji i Crnoj Gori Željko Vujinović istakao je partnerstva javnog i privatnog sektora i dodao da je cilj ovakvih skupova da privreda na efikasan način počne da koristi već razvijena tehnološka rešenja. "Ideja jeste da vi budete uspešniji i bolje pozicionirani na tržištu, kao i da vam prezentujemo našu viziju, tj. kako mi gledamo na razvoj tržišta", rekao je Vujinović.

Uvođenje novih tehnologija

Nova tehnologija mora biti prilagođena poslu za koji je odabrana, odnonso, mora biti prilagođena kompaniji koja će je koristiti. Ukoliko kompanija ne koristi sve opcije nove tehnologije dolazi ili do nepotrebnih troškova održavanja tehnologije, odnosno do "zagušenja" u sistemu ili u najgorem slučaju i jednog i drugog. Nove tehnologije su dobre i potrebne za napredak u poslu, ali nekontrolisano korišćenje tehnologije ili nedovoljno primenjana tehnologija može često biti i korak unazad. Trebalo bi voditi računa o edukaciji za upotrebu nove tehnologije, kao i kako će se rešavati problemi, ukoliko do njih dođe.

(Ne)Prihvatanje promena

Ljudi, odnosno zaposleni ne prihvataju promenu lako, ali je prihvate u onom trenutku kada shvate da nemaju kuda dalje. Isto je i sa tehnologijom. Recimo, ukoliko se vama neko drag preseli u inostranstvo mnogo lakše ćete naučiti da koristite Skype, nego što biste to uradili da niste imali jak razlog. Ljudi će, u želji da "izvuku" što više iz Skypa i sami početi da istražuju njegove mogućnoti, iako im to do tog momenta možda i nije bilo svojstveno, jer će na taj način biti bliži svojoj porodici i prijateljima. Upravo ta vrsta motivacije je potrebna i prilikom primene novih tehnologija u poslovanju i modernim kompanijima. Ljudi moraju biti motivisani, ali i edukovani za korišćenje novih tehnologija, a te dve stvari gotovo da ne idu jedna bez druge.

Ako se ljudima objasni zašto je nešto dobro za kompaniju, kao i zašto je to nešto dobro konkretno i za njih, oni će mnogo lakše prihvatiti promene, nove tehnologije i sa više motivacije će im prići u cilju savladavanja korišćenja i bolje kontrole novih tehnologija.

Uloga Microsofta u mobilnosti

Microsoft bi trebalo da napravi neku vrstu platforme, one, koja bi prepoznala različite potrebe različitih kompanija, ali da im na objedinjen način ponudi novu "tehnologiju" - mobilnost.

Prema rečima Microsofta to je vrlo teško, ali takva platforma već postoji i stalno se menja. Nadograđuje se i prilagođava iz razloga što mora da bude tako, kako bi se svima izašlo u susret. "Recimo da bi trebalo da izvadite ekser iz drveta i potreban vam je alat. Na raspolaganju imate čekić s jedne strane, a sa druge klešta. Dakle, izbor je tu, ponuda alata je data, ali vi morate da izaberete čime ćete obaviti vađenje eksera iz drveta. U ovom banalnom slučaju, kojim samo želim da ilustrujem primer, vi ćete odmah znati da su vam potrebna klešta. Ali neće uvek biti tako. Rešenje problema, odnosno ishod napravljenog izbora, neće uvek biti tako očigledan. Upravo iz tog razloga Microsoft nudi "švajcarski nožić", odnosno mogućnost da na jednom mestu postoji više rešenja za problem", rekao je Marko Marjanović, Account Technology Strategist u kompaniji Microsoft.

"Prednost naše platforme mobilnosti jesu njena prilagodljivost i fleksibilnost da se u realnom vremenu prilagodi problemu i ponudi adekvatno rešenje". Prema rečima Marjanovića, Microsoft nudi ne samo alate ili servise, nego i obuku i podršku za rešavanje problema.

Prema rečima panelista poslednjeg dana Sinergije 14, mobilnost nam je svima data po rođenju, ali bi trebalo da budemo i povezani, ne samo mobilni. Posao sam po sebi ne može da se obavi samo činjenicom da smo mobilni, nego nam je neophodna i povezanost, a Microsoft nudi alate i servise koji ih povezuju na pravi način, dozvoljavajući ljudima da obave posao i iskoriste mobilnost na pravi način.

Prednosti koje mobilnost donosi

Prema učesnicima panela prednost poslovanja koju mobilnost donosi ogleda se u mogućnosti da se informacije razmenjuju, a da ljudi nisu ograničeni jednim mestom ili jednim uređajem. Fizičko prisustvo na određenom mestu, poput kompanije, kancelarije ili bilo koje "sobe" više ne igra ulogu da se posao obavi, jer sa sobom uvek imamo uređaj koji je "sposoban" da ponudi servise i alate da mobilnost iskoristimo i obavimo posao sa udaljenosti.

Panel o mobilnosti poslovanja

Na panelu "Produktivnost i mobilnost u savremenom poslovanju" učestvovali su: Katarina Đorđić, direktor sektora za brigu o poslovnim korisnicima u Telekomu Srbija, Ivana Višnjić, direktor plana i analize kompanije Jaffa, prof. dr Vidan Marković, pomoćnik generalnog direktora za ITS i organizaciju, DDOR Novi Sad Unipol Gruppo, Rade Hajder, tehnički direktor za finansijske servise Telenor banke, Vladimir Banić, Microsoft Business Development Manager kompanije ComTrade i Marko Marjanović, Account Technology Strategist iz Microsofta.

Danas fizički čak i ne morate biti mobilni, možete sedeti za stolom ceo dan, ali su informacije te koje su mobilne. One teku, dolaze sa svih strana preko ljudi koji su u kontaktu sa njima, na terenu, u prodaji, u proizvodnji i najbitnije je da informacija onog momenta kad nastane bude odmah i na pravo mesto prosleđena kompaniji. Nažalost, ako informacija stigne kasno - ona je neupotrebljiva.

Suštinska promena koju mobilnost donosi, a koju nismo imali do sada, radeći bez interneta, smartfona i drugih gedžeta ili servisa, jeste, osim udobnosti rada sa bilo kojeg mesta, to što dobijamo dodatno vreme. Recimo, mobilno bankarstvo donosi više slobodnog vremena i povećava produktivnost. To je jedan od najkonkretnijih primera. Mobilnost je donela mogućnost da ljudi obave više stvari odjednom, posebno za kompaniju, koje, možda ne bi obavili da nisu "mobilni".

Recimo, uz sastanak koji je u toku zaposleni će primiti ili odgovoriti na mejl, isplanirati naredni korak, što ne bi uradio da nema mobilni telefon, Outlook i kalendar. "Multitasking" omogućava ne samo veću produktivnost, nego i uštedu vremena, koje će zaposleni sačuvati za sebe.

Suštinsku mobilnost karakteriše i izostanak fizičkog kontakta sa kompanijom sa kojom se posluje. Recimo, sa Microsoft kompanijom možemo poslovati svakodnevno, a da nikada ne uđemo u Microsoft prostor ili upoznamo ljude sa kojima radimo. Dovoljno je koristiti onlajn servise i poslovanje nikada ne mora biti "fizičko", odnosno uz direktan kontakt. Recimo, Office 365 se ne kupuje u radnji, može se platiti preko interneta, a tehnička podrška je non-stop onlajn. Cloud Microsoft usluge isporučuju nove verzije programa Office356 praktično dok ga korisnik ne upotrebljava i na taj način usluga funkcioniše za korisnika, a on se sa Microsoftom, odnosno njegovim predstavnikom fizički nikada nije sreo.

"Mobilnost doprinosi smanjenju troškova poslovanja, jer se kompanije direktno susreću sa željama svojih korisnika, što kroz unapređene kanale komunikacije, što kroz rad na terenu. Na osnovu tih informacija kreiraju se tačno definisani i najvećem broju korisnika potrebni servisi i usluge i na taj način povećava se zadovoljstvo korisnika, uz istovremenu brzu reakciju kompanije, koja je spremnija da izađe u susret zahtevima korisnika", rekla je Katarina Đorđić, direktor sektora za brigu o poslovnim korisnicima u Telekomu Srbija.

(Ne)odvojiv privatan i poslovan život

Mobilnost je donela mešanje privatnog i poslovnog života i posao se često prenosi kući, što nije dobro, ali ljudi sve više prihvataju taj "model" ponašanja, jer je komotniji od "fiksnog" posla i manje je stresan. Sve prisutniji je i BYOD koncept "Bring Your Own Device", koji omogućava da se lični uređaj koristi na poslu, u poslovne svrhe, što donekle olakšava prihvatanje "konstantne" zaposlenosti, ali i otvara mnoga pitanja, poput bezbednosti podataka, kako privatnih, tako i poslovnih.

Više o ovome pisaćemo u narednim temama. Do tada vas očekujemo na Facebooku, a vaše komentare i ispod ove vesti.

Panelima i sa nekoliko zatvorenih sesija na Biznis danu, završena je Microsoft Sinergija 14 - četvorodnevna, najveća regionalna konferencija u oblasti IT industrije, koju je posetilo više od 1.500 ljudi.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA