Narodna banka Srbije (NBS) saopštila je da domaći propisi ne mogu biti razlog što je kompanija PayPal obustavila uslugu prijema novca u Srbiji.
Da podsetimo, PayPal je nakon samo tri dana nakon što je omogućio uslugu prijema novca u Srbiji istu povukao!
Centralna banka je navela da je neposredno kontaktirala predstavnike PayPala koji su potvrdili da eventualne prepreke uvođenju nesmetanog servisa prijema novca ne mogu dovesti u vezu sa navodnim ograničenjima koja nameću domaći propisi.
Onlajn servis za slanje novca i plaćanje preko interneta PayPal je oktobra 2013. godine omogućio privredi i građanima u Srbiji da preko tog servisa šalju novac u inostranstvo, a pre 14. oktobra i da primaju novac, ali je od 17. servis stopirao tu uslugu.
NBS je podsetila da više puta ukazivala javnosti da je uvođenje opcije prijema novca preko stranih institucija elektronskog novca radi naplate iz inostranstva u skladu sa domaćim zakonodavstvom i da nije potrebno dodatno menjati domaće propise (Zakonom o deviznom poslovanju), i da je taj stav iznosila i u neposrednim zvaničnim kontaktima s PayPalom.
"Centralna banka Srbije je od samog usvajanja izmena i dopuna Zakona o deviznom poslovanju u 2012. godini uvek jasno isticala da su plaćanja i naplate preko PayPala dozvoljene radi naplate iz inostranstva i plaćanje prema inostranstvu, ali ne i između rezidenata u zemlji", ističe se u saopštenju NBS.
Dodaje se da je NBS ukazivala i da odgovornost za eventualnu naplatu u devizama između rezidenata korišćenjem servisa institucije elektronskog novca neće snositi PayPal već rezidenti koji učestvuju u takvoj transakciji.
Plaćanje i naplata po osnovu kupoprodaje roba i usluga između rezidenata u Srbiji (preduzeća, preduzetnika i građana) ne spada u platni promet sa inostranstvom i obavlja se samo u dinarima.
Pratite nas i na Facebooku!