PayPal je od 14. oktobra konačno omogućio naplatu putem ovog servisa, što znači da korisnici iz Srbije mogu da uživaju u njegovom punom kapacitetu.
Pre nešto više od mesec dana PayPal je na svom zvaničnom sajtu uvrstio Srbiju među zemlje u kojima će ovaj servis biti u potpunosti omogućen od 8. oktobra, ali su mnogi i dalje sumnjali da će do toga zapravo doći, ali sa šest dana kašnjenja to je konačno omogućeno.
Ovo je veoma dobra vest za domaći preduzetnički ekosistem, jer su se mnogi naši startapi registrovali u drugim zemljama upravo zbog onemogućenosti primanja naplata putem PayPala, stoji na Start.IT portalu.
Opcija primanja novca se dodaje korisnicima u grupama, tako da postoji mogućnost da još nije stigla i do vas, ali strpite se još malo - stići će!
Šta ćemo moći sa PayPalom
PayPal u Srbiji je počeo da posluje u aprilu 2013. godine, a u julu 2014. omogućeno je da građani Srbije preko tog servisa vrše naplatu iz inostranstva i plaćanje prema inostranstvu u devizama po osnovu prodaje, odnosno kupovine robe i usluga sa licima izvan Srbije. Od 14. oktobra konačno imamo i kompletnu usluga, odnosno i primanje novca među građanima.
Putem svojih PayPal naloga stanovnici Srbije moći će da:
- primaju i šalju novac na ime prodaje robe ili pružanja usluga
- primaju i šalju novac na ime Request Payment usluge i
- primaju i šalju novac od strane kompanija, profitnih i neprofitnih organizacija.
Korisnik PayPal naloga ne treba da uradi ništa dodatno kako bi aktivirao ovu opciju, saopšteno je iz PayPala. Oni koji budu želeli da je deaktiviraju, potrebno je da putem ovog linka pošalju besplatan zahtev za zatvaranje naloga.
Da li će plaćanje biti po Zakonu?
Da bi PayPal funkcionisao kako treba potrebno je imati odgovarajući zakonski okvir - odnosno definisano elektronsko poslovanje. Uprkos tome što često nailazimo na neuvažavanje elektronskih dokumenata u institucijama, verovatno će povećanje elektronskog poslovanja i plaćanja uticati da se ovi problemi sve manje pojavljuju.
Ovo je najvažnije za izdavanje faktura i dobra vest je da naši zakoni ne traže ni pečat ni potpis i uvažavaju elektronski dokument. Po zakonu o PDV-u Član 42, koji govori o obaveznim delovima računa i nigde se ne spominje pečat i potpis niti odštampani dokument.
Zakon o računovodstvu Član 8 i 9 govori o računovodstvenim ispravama koje knjigovođa može koristi kao validan dokument. U Članu 9 se kaže da elektronski dokument treba da sadrži potpis ili drugu identifikacionu oznaku (npr. ime i prezime direktora) i to je ispravan dokument i ne pominje da mora biti odštampan.
Pojavilo se nezvanično tumačenje da e-faktura mora isključivo biti potpisana e-potpisom, što nije tačno. Identifikaciona oznaka nije samo e-potpis.
Više o elektronskom poslovanju možete da pročitate ovde, a podsećamo vas na to da će se u ponedeljak, 20. oktobra održati Meetup o poslovanju na kome će se pričati, između ostalog, baš o ovome.
Pratite nas i na Facebooku!
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.