Predrag Ćulibrk: Akcenat je na inovacijama | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Predrag Ćulibrk: Akcenat je na inovacijama

Konferencija Digital 2014 okupila je brojne medijske i telekomunikacijske lidere iz celog regiona, a generalni direktor Telekoma Srbija Predrag Ćulibrk bio je deo panela posvećenog budućnosti telekomunikacija na ovim prostorima.

  Izvor: Mondo/ Goran Sivački

Govoreći na panelu Bright or Cloudy Sky: Telekomunikacione kompanije u region 2014 na regionalnoj konferenciji o trendovima u telekomunikacijama i medijima Digital 2014 u Beogradu, generalni direktor Telekoma Srbija, Predrag Ćulibrk je rekao da je suština produbljivati odnos sa korisnicima i da se to više ne svodi samo na izdavanje i plaćanje računa, te da je Telekom u tom segmentu napravio iskorak.

"Telko operateri se, moj je utisak, poslednjih sedam, osam, 10 godina, kako su se pojavili novi igrači na tržištu, nisu snašli. Nisu uspeli da prilagode svoje modele savremenim tehnološkim dostignućima. Nisu shvatili da je OTT revolucija koja im se desila. Želeli su da narpave jednu novu revoluciju, koja bi kompenzovala padove koji su im se dogodili", rekao je Ćulibrk i dodao da bi telko operateri trebalo da stave akcenat na inovacije ukoliko žele da zadrže dominaciju u digitalnom svetu:

"Definitivno da moramo da kreiramo nove poslovne modele i da stavimo akcenat na inovacije. U tom smislu i sam Telekom Srbija pokušava da promeni pristup. Otvorili smo vrata za sve nove male kompanije koji su spremni da u tim inovacijma učestvuju, jer smatramo samo da na taj način opstanemo. Ono što je bila premisa godinama unazad za operatere - da zatvore svoje mreže kako bi obezbedili siguran prihod, to vreme je prošlo".

Da trenutno nema inovativnosti u telekomunikacionim kompanijama potvrdio je i Ivica Mudrinić, Senior Vice President Deutsche Telekom Europe.

"Svi očekuju da će brendovi doneti inovacije i da čemo mi to platiti", rekao je Mudrinić I dodao:

"Regulativa u Evropskoj uniji nije dostojna vremena u kome živimo, ali to nam nije alibi. evropa mada u prihodima telekom sektora, to je odraz regulativne koji ne odgovara trenutku, ali nije nam to alibi. Telekom je u regionu najrazvijeniji sektor industrije i trebalo bi da bude poluga za transformaciju ostalih. U odnosu na druge OTT igrače mi zaostajemo i moramo da transformišemo strategije za digitalno doba, koje bi nam omogućile zadržavanje relevantnosti prema korisnnicima".

Učesnici panela istakli su da su se telekomi sporije menjali, nego što su se menjale korisničke navike.

"Ono što telko operateri nisu shvatili, za razliku od ostalih, je da su oni koji nude sadržaj otišli na viši nivo komunikacije sa svojim korisnicima. Zapostavili smo emocionalni nivo, komunicirali smo praktično samo kroz račun za plaćanje usluge. Mi želimo da naučimo iz onoga što se već dešavalo na svetskom tržištu. Pre nekoliko meseci smo lansirali društvenu mrežu Teren, tu smo osetili snagu društvenih mreža. To je nešto što inovativno i skoro pa da nismo mogli da nađemo primer ni na svetskom nivou. Za nepunih nekoliko meseci imali smo više od 100.000 preuzimanja i sjajne ocene na marketima, a danas desetihe hiljada naših korisnika komentariše sportske događaje i uživa na toj društvenoj mreži, o čemu govori dužina zadržavanja na istoj. Tu pokušavamo da ostvarimo relaciju sa korisnicima. Suština je produbljivati odnos sa korisnicima i mi smo tu napravili jedan iskorak", izjavio je Predrag Ćulibrk.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA