Britanska vlada, zabrinuta zbog sve raširenije navike ljudi da snimaju i postavljaju "selfije" na društvene mreže, planira da donese zakon koji bi to ograničio!? Tinejdžer pokušao da se ubije, jer nije napravio "savršenu fotku".
"Selfie" fotografija, koju je sa raznim holivudskim zvezdama, napravila poznata voditeljka Elen Dedženeris na dodeli Oskara postala je "našerovanija" fotografija u istoriji Twittera.
"Pionirke" u ovoj "oblasti", pevačica Rijana i starleta Kim Kardašijan, utrle su put mnogim ljudima na ovoj planeti da mobilne telefone ne koriste samo za pozive, slanje sms poruka, već i za fotografisanje samih sebe i postavljanje tih fotografija na raznorazne društvene mreže.
Pojedini ljudi su potpuno "poludeli", pa je tako, pre nekoliko dana u Velikoj Britaniji objavljena vest o tinejdžeru koji je dnevno pravio 200 "selfija", a potom pokušao da se ubije, jer nije napravio "savršenu fotku"!
Taj 19-godišnjak, po imenu Deni Bauman, dnevno je trošio po 10 sati da bi svojim ajfonom (iPhone) pravio i po 200 fotografija po danu. Prestao je da ide u školu, a čak šest meseci nije izlazio iz kuće!?
U nadi da će snimiti "savršenu fotku" prestao je da radi neke uobičajene stvari, čak je preskakao i obroke, a kada su roditelji pokušali da ga urazume, postajao bi agresivan prema njima. Tako je došao do ivice i čak pokušao da se ubije, jer ta "savršena fotka" nikako nije dolazila.
Srećom, majka ga je spasila i Deni je još u životu. Sada je na lečenju, jer je "selfi", u njegovom slučaju prepoznat kao oblik zavisnosti, odnosno bolesti.
Ovaj i slični slučajevi naterali su britansku vladu da se zamisli i da učini nešto po pitanju novotarije u ljudskoj civilizaciji.
Prema saznanjiima londonskog lista "Metro", odeljenje za kulturu, medije i sport u britanskoj vladi pravi nacrt zakona prema kojim bi se ograničilo uzimanje "slefija" i njihovo postavljanje na društvene mreže!
Plan je da taj zakon zaživi do kraja naredne godine, dakle 2015.
Da li je to pravi put i šta bi predviđao taj zakon?
Ideja je, navodi isti izvor, da se Britancima dozvoli da mesečno aplouduju (podignu) maksimum 10 "selfija" na društvene mreže (dakle, Facebook, Twitter i Instagram), a svaka fotografija iznad dozvoljene brojke bi ih koštala po 25 funti, što bi bila zakonska kazna.
To bi bila neka vrsta cenzure u korišćenju društvenih mreža, ali u britanskoj vladi smatraju da će Facebook i Twitter biti otvoreni za saradnju i da će stati na put masovnom postavljanju "selfie" fotografija od kojih većinu čine one gde se malo šta pokriva, tačnije koje su većinom golotinja.
"Utisak je da samoportreti negativno utiču na celu Britaniju i to u raznim društvenim slojevima. 'Selfie' utiče na đake u školi, ali i na naše političare. Zato je naša odgovornost da imamo plan kako da stanemo na put tome, pa čak i da upotrebimo restriktivne mere", kaže neimenovani izvor iz vlade, prenosi "Metro".
Veliko je pitanje, međutim, kako će britanska vlada, ako ova ideja uopšte zaživi, uspeti da stane na put "selfijima".
Stručnjaci iz IT sektora ističu da je nemoguće kontrolisati individualne korisnike na Internetu i njihove "selfie" navike.
Usoatlom, kako nekome možete da zabranite da postavlja svoje fotografije na Facebook-u ili Twitter-u? To ne može da funkcioniše. Čini mi se da je ovo plivanje u mutnom, u opasnim vodama, jer pokušavate da utičete na ponašanje ljudi na društvenim mrežama, kaže Ted Rik, američki pisac koji se bavio ovom oblašću.
Nema sumnje da će britanska vlada imati snažnu opoziciju u IT industriji, odnosno proizvođačima telefona i teleoperaterima. Jer, te kompanije i žele da prodaju što više "pametnih telefona" (smartphone) sa najnovijom tehnologijom, pogotovo što se tiče kamera.
Prošle nedelje, lansiran je novi HTC One M8, koji čak ima "selfie mode", odnosno opciju da lakše napravite "selfie".
Korisnici, dodaju IT stručnjaci, telefon više ne vide samo kao spravu za telefoniranje. Štaviše! Istraživanje pokazuje da ljudi sada mnogo više prave "selfije" nego što telefoniraju!
"Kamera je kralj!", poentira izvršni direktor švedske kompanije "Go-Tach" Edvin Hodok.
Nije naodmet napisati i da "selfie" nije ništa strašno i nije sam po sebi loš ili opskuran. Upravo u Velikoj Britaniji pokrenuta je kampanja koja za cilj ima skupljanje novca za pomoć obolelima od raka. Srž kampanje je bilo upravo pravljenje "selfija". Žene bi uzele telefone, fotografisale bi se bez šminke i na taj način prikupljeno je čak osam milion funti u humanitarne svrhe.
Koliko je "selfie", zaista, postao deo naših života svedoči i ovaj primer. Pesma "Selfie" benda Chainsmokers postala je pravi hit na Internetu. Ova pesma, koja zapravo i nije pesma, postala je jedna od "najskidanijih" na iTunes, a spot je videlo više od 45 miliona ljudi na kanalu YouTube!