Svetska prodaja smartfona u 2013. godinu povećana je 41 odsto u poređenju sa prethodnom godinom i dostigla je rekordnih 990 miliona jedinica.
Prema ovoj kompaniji rezultati 2013. godine su još zanimljiviji. Na tržište je isporučeno preko milijardu pametnih telefona, što je skok 38.4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ključni igrači na tržištu bili su jeftini smartfoni. Udeo Samsunga na tržištu je 31.3 odsto, a Appla 15.3. Američka kompanija će u 2014. možda zabeležiti i najveći rast tržišta ikada, jer uskoro počinje zvanična prodaja iPhona u Kini, preko China Mobile operatora. Ukupno je isporuka mobilnih telefona dostigla skoro dve milijarde i porasla je za oko 5 odsto.
Podaci su dobijeni istraživanjem američke analitičke kompanije Strategy Analytics, specijalizovane za analize tržišta visokih tehnologija. Lider tržišta je i dalje južnokorejska kompanija Samsung koja drži 32.3 odsto prodaje, preneo je Itar tas. Za godinu dana Samsung je prodao 319.8 miliona smartfona, što je rekordni pokazatelj u istoriji te oblasti. Uprkos žestokoj konkurenciji kineskih i američkih proizvođača, kompanija je nastavila da proizvodi popularne modele Galaxy S4 i Note 3, rekao je izvršni direktor Stratedži analitiks Nil Moston.
Drugo mesto zauzima proizvođač iPhona, američka kompanija Apple. Njoj pripada 15.5 odsto tržišta. Prošle godine prodala je 153.4 miliona smartfona, što je 13 odsto više nego 2012. godine. Prema stručnjacima, udeo Appla na tržištu smartfona je smanjen. U 2012. godini iPhoni su činili 19 odsto svetskih prodaja.
Apple zadržava jake pozicije u vrhunskom segmentu, ali činjenica da nije zastupljen u nižoj cenovnoj kategoriji negativno utiče na prodaju u zemljama u razvoju, ukazao je Moston.
Udeo Samsunga i Appla je prošle godine činio gotovo polovinu svetske prodaje smartfona, ali sve veću konkurenciju im prave drugi proizvođači.
Prodaja kineskih kompanija Huawei i Lenovo i južnokorejskoj LG raste dva puta brže nego tržište u celini i njihov zajednički udeo već dostiže 14 odsto. Huawei se brzo širi u Evropi, u Latinskoj Americi raste popularnost LG-ja, a smartfoni Lenovo (na bazi operativnog sistema Android) prodaju se po konkurentnoj ceni u Kini, ukazuju analitičari Strategy Analyticsa.
Huawei je prošle godine prodao 50.4 miliona smartfona (5.1 odsto udela na tržištu), LG 46.6 miliona (4.8 odsto), a Lenovo 45.5 miliona jedinica (4.6 odsto). Na tržištu je sa petog mesta potisnut ZTE, njegovo mesto je preuzeo LG, dok se o Nokiji ništa ne priča ni ovog puta.
Potražite MONDO Mobit i na Facebook stranicama!
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.