U Japanu je u prvih šest meseci tekuće finansijske godine prodato 12,16 miliona smartfona, što je za 14,5 odsto manje nego u istom periodu prošle godine.
Iako ova vest nema baš mnogo veze sa nama, pa čak ni velikog uticaja na stanje tržišta u Evropi, zanimljivo je to što se prvi put za poslednjih pet godina taj pokazatelj smanjio, navedeno je u objavljenom dokumentu japanskog instituta za istraživanje, koji se bavi prikupljanjem statističkih podataka.
Japansko tržište je jedno od najaktivnijih što se mobilnih i modernih tehnologija tiče i dešavanja na njemu nekada se "projektuju" na tržišta drugih razvijenih zemlja ili regiona. Takođe, japansko tržište telekomunikacija je daleko ispred svih ostalih, testira se puno novih tehnologija, ali se mnogi od usluga i servisa nikada ne pojave u Evropi, Americi i Aziji. Recimo, u Japanu se već uveliko spremaju za 5G tehnologiju.
Stručnjaci trend pada prodaje telefona i sličnih uređaja pripisuju činjenici da su lokalni proizvođači elektronike NEC i Panasonic letos odlučili da napuste tržište pametnih telefona zbog niske tražnje svojih proizvoda.
Lider po prodaji mobilnih uređaja u Japanu je američka korporacija Apple, sa 36 odsto. Na drugom mestu je Sony, sa 22, a na trećem Sharp sa 13.6 odsto.
Pri tome glavni konkurent iPhona i iPada, južnokorejski Samsung, u Japanu ima manje od 10 odsto udela na tržištu i zauzima peto mesto.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.