Nisu baš odmarali, to je sigurno! U avgustu su nepoželjni mejlovi činili čak 67,6 odsto svih mejlova, što je, ipak niže od proseka u julu.
Sudeći po proceni kompanije Kaspersky Lab, ukoliko uzmemo u obzir sezonu godišnjih odmora, onda spameri nisu otišli na odmor: stopa pfishing poruka je 10 puta veća nego u julu, dok je broj spam poruka sa malicioznim prilozima porastao 2.5 puta, čineći 5.6 odsto celokupnog internet saobraćaja.
Sezona odmora se možda privodi kraju, ali sajberkriminalci nastavljaju sa bombardovanjem lažnim porukama o nepostojećim avionskim i hotelskim rezervacijama predstavljajući se kaoneka od najpoznatijih imena iz ovih industrija.
Booking.com i Delta Air Lines su međunajprivlačnijim metama za spamovanje. Kaspersky Lab je u avgustu još jednom zabeležio masovno pristizanje lažnih mejlova za koje se na prvi pogled činilo da dolaze od tih kompanija. Kako ovakvi mejlovi veoma često izgledaju kao pravi, to dovodi do smanjenja opreznosti onoga ko prima te mejlove. Oni uglavnom navode korisnika da otvori maliciozni prilog u mejlu ili da prati link koji automatski preuzima određeni fajl sa interneta i direktno ga smešta na hard disk. U svakom slučaju, žrtve prime Tepfer Trojan fajl koji briše dokumenta korisnika.
U avgustu se, takođe, broj pfishing poruka desetostruko uvećao. Zabeležen ogroman broj mejlova koji su navodno stizali sa zvanične adrese kompanije Apple, gde se od korisnika tražilo da potvrde svoje podatke na iTunes nalogu, tako što će pratiti određeni link. Međutim, omiljena meta spamera su i dalje društvene mreže.
Imena poznatih internacionalnih kompanija koje se bave uslugama dostave, kao što su FedEx, UPS ili DHL, se, takođe, često pojavljuju u spam porukama. Ovi mejlovi obaveštavaju potencijalne žrtve da im iz određenog razloga ne mogu dostaviti paket, i da moraju da odštampaju fajl koji se nalazi u prilogu, a onda i da dođu u kompaniju ili da potvrde određene podatke kako bi dobili svoj paket. U određenim slučajevima fajlovi navodno sadrže informacije o nepostojećim paketima. Spameri se trude da ove e-mail poruke izgledaju što autentičnije, koristeći naizgled ispravne e-mail adrese, pružajući detaljne informacije o porudžbini i prave kontakt informacije sa zvaničnih sajtova, kao i kopirajući relevantna i poverljiva obaveštenja.
Kina, SAD i Južna Koreja su i dalje 3 najčešća izvora spama i čine više od polovine spama na globalnom nivou.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.