Prvo pogledamo na netu, pa idemo u kupovinu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prvo pogledamo na netu, pa idemo u kupovinu

Više od 90 odsto građana Srbije, koji imaju pristup internetu, a poslednjih godinu dana su želeli negde da putuju, prikupljali su neophodne informacije putem veba.

  Izvor: Guliver/Getty/Thinkstock.

Oflajn istraživanjem se bavilo 42 odsto, dok je kombinovano prikupljanje informacija zabeleženo u 39 odsto slučajeva, rezultati su Googlovog globalnog projekta "Consumer Barometer".

Pored turizma, najviše korisnika je tražilo onlajn informacije u oblasti tehnologija 89, slede mediji 81 odsto, automobilska industrija 72 odsto, maloprodaja 69, životne namirnice 58 i finansije 53 odsto.

Kada je reč o maloprodaji, korisnike su najviše interesovali kućni uređaji 89 odsto, zatim knjige i sportska oprema 85 odsto, lični uređaji 77 odsto, alati za baštovanstvo i nameštaj, 73, odnosno 72 odsto...

Korisnici su najmanje istraživali na internetu kada su kupovali poklone, cveće i čestitke 20 odsto, a dva odsto manje u slučaju kupovine igračaka.

Direktor Google kancelarije za Adriatik regiju Joško Mrndže je napomenuo da je studija rađena u 26 zemalja i primarno se bavi informacijama o tome koje su navike u ponašanju korisnika na internetu i kako na osnovu tih navika kasnije odlučuju o online ili offline kupovini.

Kompanije na osnovu ovih informacija mogu doći do podataka o tome gde se nalaze njihovi korisnici, koji su itekako onlajn u svim oblastima roba i usluga koje ih mogu interesovati, kazao je Mrndže.

Prema njegovim rečima, istraživanje može biti i motivacija da kompanije otvore veb prodavnice, jer postoji veliki potencijal među krajnjim korisnicima koji žele da kupuju preko interneta.

Više o Google Consumer Barometer
Kompanija Google je predstavila rezultate svog Consumer Barometer istraživanja, krajem sepembra u Beogradu, sprovedenog u saradnji sa IAB Europe i TNS Infratest, sa ciljem da se obezbedi uvid u navike potoršača i upozna sa načinom na koji potrošači koriste Internet kao izvor informacija pri donošenju odluke šta će kupiti.

U ovom istraživanju, koje pruža uvid kompanijama u to kako potrošači pretražuju na Internetu i van njega pre nego se odluče na kupovinu, učestvovalo je više od 2.500 posetilaca sajtova u Srbiji, koji imaju opciju kupovine datog proizvoda ili kategorije usluge.

Razmatrano je trideset šest različitih kategorija podeljenih u sedam sektora, među kojima su maloprodaja, tehnologija, namirnice i zdravstene usluge, auto industrija, mediji i zabava, putovanja, finansije i nekretnine.

Posetiocima su postavljana pitanja vezana za proizvode kupljene u poslednjih dvanaest meseci, a pitanja su bila o tome kako istražuju informacije o željenom proizvodu i kako odlučuju šta će kupiti.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA