Srbija troši 20 miliona evra mesečno u internet kupovini, i to uglavnom u stranim onlajn prodavnicama. Domaće lenje i slabije posećene.
Među našim građanima je, popularnija kupovina na stranim portalima, pa se tek 25. deo ukupne sume potroši za kupovinu na domaćim sajtovima.
I maloprodajne radnje bi mogle da ponude prodaju preko neta, kaže Slobodan Marković, ali kod nas to nije razvijeno, niti su firme zainteresovane. "Tada bi morale da izmene način prodaje i da naprave i internet prodavnicu, pa da je povežu sa magacinom... Ako ne mogu da ugovore s poštanskom kućom dostavu po pristupačnim cenama, morali bi i to da rade sami", kaže on i dodaje da su takvi retki primeri kod nas zasad Univereksport i Maxi, koji preko interneta prodaju, recimo, kućnu hemiju, brašno, mleko...
Kada kupujemo na stranim sajtovima, u proseku trošimo 154 evra po transakciji, dok za kupovinu preko domaćih portala u proseku trošimo oko 50 evra. U 2012. prosečna transakcija plaćanja preko neta u Srbiji iznosila je nešto manje od 50 evra, dok je taj prosek za strane sajtove bio 169 evra.
"Građani se više odlučuju da kupuju na stranim sajtovima jer tu dolaze i do robe koje nema u Srbiji", kaže za 24 sata Slobodan Marković iz Centra za razvoj interneta.
Podaci pokazuju da se onlajn najviše pazare avionske karte. Građani naručuju i gume za automobile jer ih dobijaju na kućnu adresu ili adresu servisa. Kod nas se preko interneta pazari i bela tehnika, kućni aparati, knjige, igračke, garderoba i obuća.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.