Gejmeri ne znaju za krizu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Gejmeri ne znaju za krizu

Fanovi računarskih igara iz celog sveta sjatili su se u Kelnu, na čuvenom Sajamu interaktivne zabave Gamecom - najvećem te vrste u svetu.

  Izvor: MONDO portal.

Industrija virtuelne zabave, a to znači na hiljade video igara, kao i onih za računare, ni ovoga puta neće propustiti priliku da pohvali samu sebe. "Gamescom bi ove godine trebalo da bude sajam superlativa". U to je pre svega uveren šef Kelnskog sajma Gerald Bose: "Po prvi put u istoriji, ovaj sajam će okupirati 140.000 kvadratnih metara površine. Sve je zakupljeno. Očekujemo više od 635 izlagača, odnosno firmi iz 40 zemalja sveta. Posetioci mogu da računaju veliki broj noviteta", piše DW.

Na ovogodišnjem Gamecomu biće predstavljeno preko 400 novih igara, 20 odsto više nego prošle godine. Razlog bi trebalo tražiti u relativno lošim prihodima u branši u prvih šest meseci ove godine. Prodaja igrica pala je, naime, za 3,5 odsto.

"Broj novih igara koje će ovde biti predstavljene, uključujući i one koje bi ove godine trebalo da se pojave na tržištu zaista je impresivan. Posebno onaj deo tržišta koji se odnosi na igre namenjene konzolama, računarima, mobilnim uređajima, govori o tome da se branša i dalje uvećava. To će se posebno osetiti u četvrtom kvartalu ove godine", očekuje Maksimiljan Šenk, šef Udruženja za interaktivnu zabavu (B-I-U).

Upućeniji tvrde da je do manjeg interesovanja za računarske igre došlo zbog novih generacija igračkih konzola čije se premijere tek očekuju. Poklonici video igara čekaju na novi hardver i zbog toga trenutno kupuju manje naslova. To je, u suštini, krajnje logično obrazloženje, ako se uzme u obzir da su za jesen najavljene tri nove konzole, a to znači da će se do kraja godine na tržištu pojaviti i mnoštvo novih igara, kompatibilnih sa novim uređajima. "Nemačka je ubedljivo u samom vrhu kada je o tome periodu tranzicije reč. Zato pad prometa nije zabrinjavajući. I dalje ima razloga za optimizam", tvrdi Šenk.

Tržište digitalnih proizvoda u toj branši podeljeno je u dva segmenta. Na prvom mestu, reč je o igrama za lične računare (PC), konzole i mobilne uređaje. One se kupuju ili u specijalizovanim radnjama ili kupuju i skidaju sa Interneta. Drugi segment obuhvata igrice na internetu, koje se na toj platformi i igraju. Takvih korisnika sve je više, nezavisno od toga da li je reč o besplatnim igricama ili ne. Istovremeno, statistika kojom raspolaže Bitkom (nemačko Udruženje IT kompanija), ukazuje na sve veće interesovanje za igre na mobilnim uređajima, tablet-računarima i pametnim telefonima. Taj segment zabeležio je skok od 20 odsto.

Sveukupno, u prvih šest meseci 2013. godine, prodato je 34,4 miliona igara. Prognoze govore da će do kraja godine taj broj dostići 76,5 miliona. Ukoliko se to i dogodi, proizvođači računarskih igara mogu da računaju na plus od 3,5 odsto, odnosno na 1,9 milijardi evra prometa.

Nemačko tržište interaktivne zabave naročito je jako. U poređenju sa drugim državama, prilike na tom tržištu su iznad svih očekivanja. "Nemačka je trenutno na petom mestu", kaže Šenk.

Interesovanje za industriju virtuelne zabave u Nemačkoj na nivou je sličnom, kao i u Francuskoj. Na prvom mestu su ubedljivo SAD, gde je godišnji promet igrica 14 milijardi dolara. Zatim slede Japan, Južna Koreja i Velika Britanija.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA