Rusi umesto Samsunga i Nokije kupuju "Kineze" | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Rusi umesto Samsunga i Nokije kupuju "Kineze"

Pre godinu dana 70 odsto prodatih smartfona bilo je marke Samsung i Nokia, ali prema podacima za prvo polugodište 2013, njihov udeo je pao na 46 odsto.

  Izvor: Promo.

Istraživanje onlajn prodavnice Evroset pokazalo je da Nokia svoju poziciju gubi već neko vreme, ali za Samsung je to nova situacija. Ranije je njegov udeo rastao i za dve godine, do sredine 2012. je povećan sa 15 na 42 odsto. Na kraju prvog polugodišta ove godine udeo Samsunga je pao na 31 odsto.

Udeo Nokia telefona, koji su i dalje drugi po popularnosti, smanjen je sa 27 na 15 odsto. Udeo HTC kompanije je smanjen na sedam, sa osam odsto, dok je udeo kompanije Sony smanjen sa devet na osam odsto.

Sa druge strane, udeo Apple uređaja u prvom polugodištu je povećan sa pet na devet odsto, koliko je imao u istom periodu prošle godine, preneo je Finmarket. Podaci Evroseta pokazuju da je rusko tržište smartfona poraslo za 43,1 odsto, na 7,3 miliona uređaja.

Na račun smanjenja udela vodećih brendova porastao je udeo kompanija koje su ranije zauzimale neznatni deo tržišta smartfona ili ih nije ni bilo. Tako je udeo smartfona Fly u prvih šest meseci ove godine dostigao šest odsto, Alcatela tri, Philipsa dva, a LG-ja sedam odsto.

Pored toga na tržištu je znatno (sa dva na 12 odsto) porastao udeo smartfona drugih brendova. U tu kategoriju Evroset je uključio uređaje manje poznatih proizvođača i brendirane uređaje mobilnih operatera. Najveći igrači u toj grupi su Huawei, Megaphone, Explay, ZTE i Mobilni telesistemi (MTS).

Preraspodela udela na tržištu smartfona povezana je sa pojavom ovih uređa po nižoj ceni. Tako su se ove godine pojavili smartfoni po ceni od oko 71 evra i njihov udeo je na kraju prvog polugodišta dostigao osam odsto, navodi Finmarket.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA