Kačiš slike hrane na net: Da li imaš problem? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kačiš slike hrane na net: Da li imaš problem?

Prema mišljenju psihologa i doktora, osobe koje opsesivno kače slike hrane na društvene mreže verovatno pate od nekog poremećaja.

U svetu, pa i u Srbiji, trenutno vlada tzv. “Fudstagraming” trend koji podrazumeva besomučno kačenje slika hrane, koja se jede ili je skuvana, na Twitter i Instagram. Trend se toliko proširio da su pojedini restorani uveli zabranu fotografisanja tanjira sa posluženjem, jer blicevi i “manevri” telefonom smetaju ne samo osoblju, nego i drugim posetiocima restorana.

Iako mnogi ovu “pojavu” smatraju dosadnom, iritantnom i nametljivom, doktorka Valeri Tejlor, psiholog u Ženskoj studentskoj bolnici, pri Univerzitetu u Torontu, smatra da je to znak neke vrste poremećaja ili stanje koje vodi do njega. Doktorka Tejlor navodi, u svom intervjuu za The Huffington Post, da ljudi uglavnom fotografišu stvari koje vole, a to su obično bliske osobe i drugi ljudi. Problem kod osoba koje na Instagram i Twitter opsesivno kače samo slike hrane jeste u tome što je njima sve drugo manje bitno. Prema mišljenju doktorke Tejlor, takve osobe su usamljene, sa hranom imaju “nezdrav odnos” i najverovatnije biju bitku ili su je izgubili sa poremećajem ishrane.

Sa druge strane, psiholozi tvrde da slike hrane, koje nas okružuju na svakom koraku (displeju), doprinose stvaranju nezdravih navika prilikom ishrane i vode do prekomernog konzumiranja hrane i gojaznosti.

Univerzitet u Južnoj Kaliforniji, kroz jednogodišnju studiju, zaključenu 2012. godine, dokazao je da konstantno gledanje u slike hrane dovodi do stimulacije čula, nakon kojih dobijamo želju za jelom i rizikujemo da se ugojimo.

Slažete li se sa ovim mišljenjima i studijama? Kako vi reagujete na Fudstagraming?

(Marko Čavić, MONDO)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA