Prvi kvartal 2013. pokazao je da Facebook, uprkos glasinama da gubi korisnike, ne samo da je povećao njihov broj, nego je uvećao i prihode!
- Broj dnevno aktivnih korisnika porastao je za 26 odsto
- Broj mesečno aktivnih korisnika porastao je za 23 odsto.
Povećan je i broj mesečno aktivnih mobilnih korisnika, kojih je krajem marta 2013. bilo preko 751 milion, što je čak 54 odsto više, nego krajem marta 2012. Broj mobilnih korisnika po prvi put od nastanka mreže premašio je broj računarskih korisnika Facebooka. Takođe, Facebook je agresivnije reklamirao svoju društvenu mrežu na tržištima u razvoju, kakva su ona u Africi i Aziji, pa je stoga porast broja Facebook korisnika u razvijenim zemljama manji, nego na ovim tržištima. Ukupno gledano, porast broja korisnika najpopularnije društvne mreže je konstantan i stabilan, što pokazuje i grafik koji je Facebook objavio.
Na kraju tromesečja Facebook je objavio i to da su prihodi od reklama porasli, ali i da se traži bolji način implementacije reklama i oglasa na mobilnoj verziji mreže. Facebook za mobilne uređaje ostvario je preko 30 odsto ukupnih prihoda od reklama na društvenoj mreži za prva tri meseca 2013. godine.
Raniji izveštaji nezavisnih istraživanja, međutim, pokazali su da je Facebook samo prošlog meseca izgubio preko šest miliona korisnika u Americi, što predstavlja pad od četiri odsto, prema analizama SocialBaers kompanije.
U Velikoj Britaniji smanjenje je iznosilo 1.4 miliona, što je pad od 4.5 odsto, a i korisnici u Kanadi, Španiji, Francuskoj, Nemačkoj i Japanu prelaze na alternativne društvene mreže.
Rezultate ovih istraživanja niko iz Facebooka nije želeo da komentariše.
(Marko Čavić, MONDO)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.