OLED je najnovija i najnaprednija TV tehnologija, za koju se veruje da će u potpunosti promeniti evoluciju TV uređaja.
Iako nam je kontekst potpuno jasan, bez boje ne samo da gubimo vizuelni užitak već i bitnu informaciju koja čini deo tog konteksta. Pored toga što prenosi informaciju, u psihologiji je ustanovljeno da boje imaju veliki uticaj na ljudski um. Dokazano je na primer, da plava boja podstiče kreativnost, dok crvena pomaže koncentraciji i ima pozitivan efekat na pamćenje.
Kada je u pitanju televizija, boja je takođe imala centralnu ulogu. Od početka masovne proizvodnje TV prijemnika krajem Drugog svetskog rata, godinama je trajao tehnološki napor da se napokon na male ekrane uvede slika u boji. Tokom 1972. godine, skoro četvrt veka nakon početka prve serijske proizvodnje crno-belih televizora, u Sjedinjenim Američkim Državama je započela prva sezona emitovanja programa u boji.
Uskoro nakon toga, emitovanje kolor programa je postao industrijski standard koji je iz godine u godinu konstantno tehnološki napredovao. Od Nipkovog diska i samih početaka pokretne slika, preko katodnih cevi koje su nam više od pola veka verno služile, do prve „tanke“ revolucije nastankom LCD panela, pa sve do današnje najnovije i najprednije OLED tehnologije za koju se veruje da će u potpunosti promeniti koncept televizije kao što ga znamo.
Tehnologija kao što je OLED takođe pruža niz pogodnosti kada su u pitanju proizvodnja i dizajn. OLED televizori su kao završni proizvod daleko tanji od LED varijanti s obzirom da zahtevaju daleko manje slojeva. Zahvaljujući minimalnoj količini slojeva, pojedine kompanije su nedavno već krenule sa prodajom OLED televizora koji su tanki svega 4 milimetara, veoma nenametljivi i neverovatno lagani, tako tako da okačeni na zid dnevne sobe predstavljaju pravo umetničko delo.
Kako bi se prikazala boja, tri različite boje (crvena, zelena i plava) se kombinuju tokom procesa koji reguliše jačinu svake boje ponaosob - od potpuno uključene do potpuno isključene. Ipak, proizvođači OLED panela su načelno nailazili na probleme kalibracije boja sa potpunom preciznošću. Kao pionir u ovom domenu, kompanija LG prevazišla je ovu prepreku tako što je svojim uređajima dodala beli piksel i specijalni usavršivač za optimizaciju boje.
Imajući u vidu da je LG za sada jedini proizvođač organskih OLED panela, ova južnokorejska kompanija planira drastično povećanje proizvodnje uz pomoć investicije od oko 657 miliona američkih dolara, a masovna proizvodnja se očekuje tokom druge polovine 2014. godine.
Za svega nekoliko meseci, očekuje se da će prvi OLED televizori velikog formata biti dostupni i na našem tržištu, dok je interesovanje za njih u ovom trenutku sve veće.
(MONDO)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.