Da li Srbija prati korak sa svetom u oblasti informacionih i komunikacionih tehnologija i šta se na tom planu još može učiniti za dodatnu edukaciji i uključivanje mladih ljudi?
Zajednička ocena učesnika diskusije jeste da se u obrazovanje novih kadrova i edukaciju postojećih mora ulagati daleko više, kao i da mlade generacije treba podsticati da se "prime" na IKT.
To se može, između ostalog, postići povećanjem upisnih kvota za tehničke nauke i informacione tehnologije, ocena je učesnika okruglog stola.
"Podsticaj razvoja IKT-a u Srbiji ne treba prepuštati pojedincu, jednoj firmi ili kompaniji, nego time mora da se bavi država sa nadležnim ministarstvima, koji će zajedno sa kompanijama kreirati specifičan ekosistem i pružiti odgovarajuće uslove za razvoj IKT-a i poslovanje svih kompanija. Telekom Srbija je kompanija koja podstiče razvoj IKT sektora i opredeljena je za liberalizaciju tržišta", istakao je generalni direktor Telekoma Srbija Predrag Ćulibrk.
Bilo je reči i o trendovima u oblasti elektronske trgovine i poslovanja, kao i o prednostima elektronske uprave (u poslednje vreme široko raspostranjene u mnogim ministarstvima, poput policije, lokalne samouprave...).
Direktor za IT usluge i IKT podršku kompanije Telekom Srbija, Milan Simić je predstavio dosadašnje servise i usluge ove kompanije u toj oblasti.
"Telekom Srbija, u saradnji sa 50 partnerskih kompanija građanima već nudi usluge koje doprinose razvoju IKT sektora, pre svega mobilno plaćanje. Plaćanje parkinga preko mobilnih telefona, zatim usluga Infostana, EDB-a, kao i mogućnost plaćanja preko weba samo su neki od servisa koje građani već sada mogu da koriste u Srbiji", rekao je Simić.
Podsetio je da je Telekom Srbija prošle godine u saradnji sa kompanijom Ericsson na svetskom Sajmu mobilne telefonije u Barseloni dobila nagradu za projekat "Ecobus" koji je realizovan u Pančevu.
(MONDO)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.