Najpopularniju društvenu mrežu, bez koje se više ne može zamisliti svakodnevica, osnovao je 4. februara 2004. godine bivši student Harvarda Mark Cukerberg.
Skoro da nijedno okupljanje, bilo da je u pitanju žurka, koncert, izložba, premijera filma, godišnjica mature ili pak okupljanje u lokalnon kafiću ne može proći bez takozvanog iventa (eventa) na Fejsu, kako ga popularno zovu mlađe generacije.
Sa preko milijardu aktivnih korisnika predstavlja neiscrpan izvor podataka i za predstavnike medija, koji putem ove mreže prate šta čelnici država, političari, ministri i ostali pišu u svojim "statusima" komentarišući neki od aktuelnih događaja. S obzirom na to da da je aplikacija Facebooka za mobilne telefone odlično urađena i pristupačna sa svakog mesta, dešava se da se na ovoj mreži objave informacije pre nego što se zvanično pojave na nekom od veb portala.
A koliko je u svetu današnje komunikacije uloga ove društvene mreže postala neizbežna svedoči i činjenica da je, pored svetskih zvezda iz svih oblasti zabave i kulture, sveta politike, ekonomije, ekologije, društva..., nedavno nalog na Facebooku otvorio i papa Benedikt XVI. Papa je čak nedavno upozorio lidere Rimokatoličke crkve da ne mogu ignorisati društvene mreže kao što su Facebook i Twitter, već da to predstavlja realnost kojoj treba da se okrenu kako bi širili veru novim generacijama.
Papa, koji tvituje na devet jezika, iskoristio je svoju godišnju poruku posvećenu ulozi društvenih komunikacija kako bi naglasio potencijal koji mogu imati za crkvu koja se bori da zadrži vernike i privuče nove u atmosferi religiozne apatije, preneo je AP.
Problem sa kojim se ova društvena mreža suočavala jeste pitanje privatnosti, pa je tim povodom januara ove godine Cukerberg predstavio novi pretraživač koji, kako je istakao, uz precizniju pretragu željenih sadržaja, osigurava i potpunu diskreciju korisnicima.
Nova usluga pod nazivom Graph Search, o kojom meožete više pročitati na linku, omogućava korisnicima precizniju pretragu ljudi, mesta, slika i interesovanja. Uprkos kritikama, Facebook je danas najpopularniji servis za druženje i umrežavanje, sa rastućim brojem korisnika, pa je čak prozvan i “novim Internetom”, a Cukerberg je stekao nadimak “novi Bil Gejts”.
O vrednosti Facebooka najbolje govori podatak da je kompanija Microsoft krajem 2007. godine platio 240 miliona dolara za 1,6 odsto udela u deonicama ove društvene mreže. U poslednje vreme sve se više šuška o tome da se Microsoft i Facebook "prisnije" udružuju u borbi protiv Google kompanije, o čemu detaljno možete pročitati OVDE.
Koliko ste vi dugo na Fejsu i šta biste mu poželeli za sedmi rođendan?
(MONDO - agencije)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.