Canalys je objavio novi izveštaj o globalnim isporukama pametnih telefona.

Prema najnovijem istraživanju tržišta pametnih telefona, u prvom tromesečju 2025. godine isporučeno je ukupno 296,9 miliona uređaja, samo 0,2% više u odnosu na isti period prošle godine.
Kako otkriva Canalys, isporuke su porasle u Kini i SAD-u, ali su pale u Indiji, Evropi i na Bliskom istoku.
Pad u Indiji, Latinskoj Americi i na Bliskom istoku ukazuje na zasićenost tržišta. Iako su u tim regionima tokom četvrtog tromesečja 2024. zabeležene veće prodaje, u prvom kvartalu ove godine potrošači nisu bili tako skloni da kupuju nove uređaje. U Evropi se prodavci suočavaju sa visokim zalihama premijum modela s kraja prošle godine i poremećajima u isporuci uređaja srednje i niže klase zbog novih pravila EU koja stupaju na snagu u junu ove godine.
U Africi su potražnja i proaktivne mere proizvođača pametnih telefona podstakle rast prodaje. Kompanije kao što su Vivo i Honor zabeležile su dvocifren rast na inostranim tržištima. Istovremeno, Honor je u celini zabeležio rekordan broj isporuka van Kine, navode analitičari.
Apple je povećao isporuke svojih pametnih telefona za američko tržište uoči novih uvoznih carina kako bi izbegao dodatne troškove. Iako se većina iPhone telefona i dalje proizvodi u Kini, do kraja kvartala kompanija je povećala proizvodnju modela iPhone 15 i iPhone 16 u Indiji, kao i proizvodnju modela iPhone 16 Pro.

Kada je reč o tržišnom udelu, Samsung je zadržao lidersku poziciju u prvom kvartalu 2025. godine, sa udelom od 20% (60,5 miliona isporučenih telefona). Slede ga Apple sa 19% (55 miliona uređaja), što se uglavnom pripisuje nagomilavanju zaliha u martu. Xiaomi je ostao na trećem mestu sa 14% (41,8 miliona telefona), dok su Vivo i Oppo zaokružili prvih pet sa 22,9 i 22,7 miliona isporučenih uređaja, odnosno po 8%.
Canalys ističe da velike marke ostaju "optimistične" kada je reč o oporavku tržišta u drugom kvartalu. Niži nivoi zaliha i lansiranje novih proizvoda trebalo bi da poboljšaju prodajne rezultate, ali će konkurencija u srednjem cenovnom segmentu (uređaji u rasponu od 200 do 400 dolara) postajati sve oštrija. Analitičari takođe smatraju da bi eskalacija tenzija u svetskoj trgovini mogla da natera države da lokalizuju proizvodnju pametnih telefona, što će zahtevati dodatna ulaganja i smanjenje troškova.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.