Globalno tržište pametnih telefona zabeležilo je rast prihoda i prosečne prodajne cene u 2024. godini, predvođeno jačom potražnjom za 5G uređajima, premijum modelima i tehnološkim inovacijama, a Apple, Samsung i Xiaomi su predvodnici ovih promena.
Prihodi od prodaje pametnih telefona na globalnom nivou porasli su za 5% u 2024. godini, čime je okončan dvogodišnji pad. Istovremeno, kako pokazuje Counterpoint Research istraživanje, količina novca koju izdvajamo za nove uređaje nikada nije bila veća - prosečna prodajna cena dostigla je rekordnih 356 dolara.
Pored prihoda i prosečne cene, i globalne isporuke pametnih telefona su u 2024. godini zabeležile rast, što se takođe dešava prvi put nakon dve godine. Kako tvrdi Counterpoint, poboljšani makroekonomski uslovi i potrošačke navike doveli su do veće spremnosti ljudi da kupuju nove telefone, zahvaljujući širenju 5G mreža, boljim kamerama i bržim procesorima.
Izvor: Stefan Stojanovic/Stefan StojanovićAnalitičari objašnjavaju rast prosečne prodajne cene sve većim interesovanjem proizvođača za premijum segment i željom potrošača za uređajima višeg ranga. U 2025. godini očekuje se nastavak rasta isporuka, ali ne i da će preći jednocifrene procente. Prihodi i prosečna cena, s druge strane, obećavaju brži rast. Pristupačni 5G uređaji i podrška za generativnu veštačku inteligenciju biće ključni trendovi.
Udeo kompanije Apple u prihodima (46%) i isporukama (18%) blago je opao. Kompanija je i dalje neprikosnoveni lider u prihodima, ali je po broju isporučenih jedinica blago ustupila mesto Samsung-u. Ipak, Apple je postavio novi rekord u prosečnoj prodajnoj ceni, koja je dostigla 903 dolara, dok je Samsung, koji se nalazi na drugom mestu, imao znatno nižu vrednost od 299 dolara. Udeo kompanije Samsung u isporukama blago je opao, ali je kompanija nadoknadila gubitak rastom prosečne cene, što je dovelo do povećanja prihoda za 2%. Serija Galaxy S24 bila je uspešnija od prethodnika, a Samsung se dodatno pozicionirao kao lider u mobilnoj AI tehnologiji u premijum segmentu.
Najveći rast zabeležio je Xiaomi, koji se našao na trećem mestu sa 14% udela u isporukama u 2024. godini. Kompanija je optimizovala svoju proizvodnu liniju, privukla korisnike pristupačnim 5G modelima, proširila prisustvo u Latinskoj Americi, na Bliskom istoku i u Africi, te ostvarila dobre rezultate na premijum tržištu u Kini. Pored toga, imidž brenda je dodatno unapređen ulaskom Xiaomi-ja na tržište električnih vozila.
Kada je reč o prihodima, najbrži rast zabeležio je vivo (20% na godišnjem nivou), a velike zasluge idu snažnom prisustvu u Kini i Indiji, gde je zauzeo prvo mesto protekle godine.
Counterpoint takođe navodi da globalno tržište pokazuje znake zasićenja, ali da ipak postoji prostor za rast u narednim godinama. Ključni pokretači rasta biće tržišta Bliskog istoka, Afrike, Latinske Amerike, Indije i Jugoistočne Azije.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.