Evropa tuži Apple zbog garancije na uređaje? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evropa tuži Apple zbog garancije na uređaje?

Ukoliko inicijativa Brisela o tužbi protiv kompanije Apple dobije podršku, garancija te kompanije, uz kaznu, moraće da se menja.

Komesarka Evropske unije za pravosuđe Vivijan Reding savetovala je zemlje članice da pokrenu postupak protiv firme Apple, jer, kako je navela, nekorektno informiše kupce o pravima na garanciju za proizvod prećutkujući važne činjenice.

Tako, posle kompanije Google, koja je već imala posla sa zaštitnicima pravila o tržišnoj konkurentnosti, sada komesarka u ime Evropske unije namerava da “objasni” drugom velikom američkom koncernu – kompaniji Apple kako se igra po evropskim pravilima.

Kompanija Apple kupcima uređaja iPhone, iPad ili Mac računara nudi plan "zaštite" proizvoda tzv. Apple Care, kojim se normalna garancija od godinu dana produžava na dve ili tri godine, ali se to, recimo, u slučaju Macbook računara košta čak 249 evra.

Međutim, kako prenosi Slobodna Evropa, kompanija Apple je propustila da kupcima pruži jasne, verodostojne i kompletne informacije o garanciji koja im sleduje prema pravu EU.

Predsedavajući Pravnog odbora Evropskog parlamenta Klaus-Hajner Lene, kaže da svaki kupac u EU automatski stiče pravo na dvogodišnju garanciju, tako da zbog togaEU smatra da Apple svesno i namerno zanemaruje važnu činjenicu.

Doduše, kompaniji Apple se mora priznati da njena garancija prevazilazi uobičajene odredbe i pokriva sve nedostatke i manjkavosti proizvoda, a ne samo one koji su bili prisutni već prilikom kupovine. Lene, međutim, smatra da u praksi nema velike razlike, "sve i ako Apple pravno u određenim tačkama ima pravo, njegove odredbe o garanciji navode na pogrešne zaključke. I to mora da se ispravi."

Lene je zajedno sa drugim poslanicima Evropskog parlamenta napisao protestno pismo i poslao ga komesarki za pravosuđe Vivijani Reding, a žalbe je Briselu predalo još jedanaest udruženja za zaštitu potrošača.

Redingova je reagovala savetujući dotičnim zemljama da same pokrenu postupak protiv američke kompanije, jer ona nema pravo da to direktno uradi. Kada je reč o zaštiti potrošača, Brisel sme samo da opominje i poziva države i firme da se pridržavaju zakonskih odredbi.

Pismo je upućeno i nemačkoj ministarki za zaštitu potrošača Ilzi Ajgner koja bi u rešavanje ovog slučaja mogla da uključi Savezni zavod za zaštitu potrošača ili da traži od sličnih institucija da podnesu tužbe protiv kompanije Apple.

U Italiji je Apple već morao da plati 900.000 evra zbog sistema Apple care. Pravni ekspert Lene se nada da će kupci i u Nemačkoj moći da dobiju natrag novac koji su platili za garanciju na kupljeni proizvod.

(MONDO – agencije)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA