Kako smo se igrali nekad, a kako danas | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako smo se igrali nekad, a kako danas

Sedenje ispred TV-a, konzola i računar zamenjeni su novim gedžetima – jednako moćnim, ali manjim ručnim konzolama i smartfonima.

Hvata li vas nostalgija kada se setite detinjstva i strepnje od roditeljskog odgovora na pitanje da li će vam kupiti “Segu“ ili “Nintendo“? Naravno, gomila tih konzola nije videla Japan, odakle potiču i Sega i Nintendo, jer su i jedna i druga konzola, masovno dostupne kod nas, sklapane u Rumuniji ili Kini, a prodavale se na tezgama u kraju, ali su “imale dušu“ (pa naravno kad su uzele našu).

Iznajmljivanje originalnih konzola i igara devedesetih je cvetalo. To je bio pravi biznis! Retki su bili oni koji su mogli da imaju originalnu Segu Megu i gomilu kertridža sa igrama, ali video industrija nije procvetala tek tada. Cvetala je ona mnogo pre – i pre nas i pre mnogih od vas.

Da li znate ime najslavnijeg italijanskog vodoinstalatera, koji je devedesetih, širom sveta bio poznatiji čak i od Miki Mausa? Naravno, to je Super Mario, sa kojim smo se borili protiv zlih pečuraka, kornjača i zmajeva, kako bismo oslobodili njegovu proncezu.

Ovom video igrom Nintendo se proslavio, a mnogi od nas su zaboravljali i da jedu i da piju igrajući je. Super Mario je 1999. godine ušao u Ginisovu knjigu rekorda kao najprodavanija igra svih vremena do tada.

Međutim, prva video igra patentirana je mnogo ranije, davne 1947. godine i imala je ni malo poetično ime: Zabavni program u katodnoj cevi! Tehnički, to i nije bila video igra, jer se radilo o jednostavnoj manipulaciji elektronskog signala, bez ikakvog video prikaza.

Prva, prava video igra napravljena je 1958. godine. Međutim, njen tvorac, američki fizičar Higinbotam, nije uzeo igru za ozbiljno i pustio ju je u javnost, bez zaštite autorskih prava.

U narednim godinama, pojavili su se i Computer Space i Tennis for Two, ali kao rođendan industrije video igara uzima se 1962. godina i igra Spacewar. Napravljena na američkom MIT univerzitetu, radila je na tada neverovatnom PDP-1 kompjuteru, koji zajedno sa ovom igrom ulazi u istoriju informacionih tehnologija.

Već 1975. godine pojavljuje se još jedna igra koja pravi prekretnicu: Atarijev Pong. Počevši kao arkanda igra, biva prilagođena za konzolu i osvaja svet.

Danas, video igre su ozbiljan i unosan posao. Neretko se postavlja pitanje, šta donosi više novca, filmovi ili video igre. Brojke govore jasno: Avatar (najunosniji film u istoriji) zaradio je 2,78 milijardi dolara. Sa druge strane, video igra World of Warcraft donela je Blidzzardu prihod od 10 milijardi dolara.

U Grand Theft Auto IV uloženo je 100 miliona, a zaradio je 1,35 milijardi dolara. To je jedan od razloga zbog kojeg giganti poput kompanija Microsoft, Google i Facebook, gledaju igre kao izvor značajnih prihoda.

Svima dostupan i brz internet u velikoj meri menja situaciju na tržištu video igara. Prognoze govore da će jednostavne, onlajn igre potpuno ubiti tržište konzola. Suština je da se tržište razvija u dva kontradiktorna pravca: igre pravljene za konzole su sve sofisticiranije i tehnički naprednije, dok sa druge strane, mnoge igre razvijene kao web aplikacije su jednostavne i jeftine. Najbolji primer za ovu tvrdnju upravo je igra koju gotovo svako ima na svom smart telefonu - Angry birds. Bez obzira koja struja prevagne, kompanije poput LG Electronics budno prate potrebe igrača.

Mnoge tehnološki za to “nespremne“ kompanije preuzele su u poslednjim godinama novu ulogu u industriji zabave i razvile mnoštvo inovativnih uređaja kao podršku ovo industriji.

Ovo potvrđuju velika ulaganja u 3D Smart TV gaming aplikacije, kao i saradnja proizvođača tih uređaja sa kompanijama kao što je EA, Ubisoft ili Gameloft za smart telefone ili Gaikai za Cloud gaming servise.

Na mnogim Smart (pametnim) televizorima sada dobijate obavezno i 3D paket igara , koji se, uglavnom trenutno sastoji od igara koje su već stekle veliku popularnost: Air Penguin, Frisbee Forever, Downhill Bowling 2, Burn The City i Diversion.

Što se tiče smart telefona, kompanije neprestano unapređuju funkcije kako bi uređaji podržali i najzahtevnije igre, što uključuje i 3D funkcionalnost. Na primer, Optimus telefoni Vu ili G opremljeni su brzim Tegra 3 quad-core ili nekim drugim procesorima i IPS ekranima od 4 i više inča, koji podržavaju zahtevne igre.

Od osamdesetih kada su deca zatvorenih očiju prelazila prve nivoe Pacmana i Space Invadersa, industrija igara je evoluirala, sazrela i osvojila svet. Slične stvari su se dogodile i sa tom decom... Odrasli smo, završili škole, zaposlili se, dobili svoju decu, ali nismo prestali da igramo igre.

I nećemo, najverovatnije ;)

(MONDO)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA