Za ove gejming monitore kažu da su najbolji, a sada su se pojavili i u Srbiji | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Za ove gejming monitore kažu da su najbolji, a sada su se pojavili i u Srbiji

Pravi gejmeri će vam reći da hardver računara nije presudan faktor pobede ili poraza - ima nešto i u monitoru.

 LG monitori za koje kažu da su najbolji stigli u Srbiju Izvor: LG

LG UltraGear serija odavno važi za najbolje gejming monitore, a na srpskom tržištu su se nedavno pojavila dva nova UltraGear modela koja su nam privukla pažnju.

Prvi model je LG 27GR95QE, jedini UltraGear OLED monitor od 1000 evra, što će sigurno obradovati domaće gejmere, posebno one koji se time bave profesionalno. Cena nije jedino što ovaj model izdvaja od drugih, naprotiv, tu su i impresivne performanse koje omogućavaju maksimalnu agilnost prilikom igranja.

Ovaj monitor ima 27 inčni OLED QHD ekran uz podršku za HDR10 i široku paletu boja od DCI-P3 98.5 odsto. Sa OLED tehnologijom smo očekivali najbolju tehnologiju prikaza, jer pruža najrealniju sliku zahvaljujući samosvetlećim pikselima koji omogućavaju dubinsku crnu i neverovatan kontrast od neverovatnih 1,500,000:1. Pored toga, monitor ima i zaštitu protiv odsjaja i niske refleksije (AGLR), tako da korisnici mogu duže da uživaju u igranju, bez obzira na ambijentalno osvetljenje. Ako na to dodamo i maksimalnu rezoluciju od 2560 x 1440, možemo da zaključimo da će svako igračko iskustvo biti pravi praznik za oči.

Ipak, svaki pravi ljubitelj video igara će vam reći da grafika i vizuelne performanse, ma koliko impresivne, nisu presudni faktori za kvalitetan gejming, posebno ne za kompetetivne naslove u kojima je svaki delić sekunde presudan. Na brzini se poznaju junaci i baš tu ovaj monitor dolazi do izražaja. Naime, LG 27GR95QE ima brzinu osvežavanja od 240 Hz preko HDMI 2.1.

 LG UltraGear OLED _ 27GR95QE Izvor: LG

Gejmeri mogu u potpunosti da uživaju u QHD rezoluciji i brzini od 240 Hz bilo putem DisplayPort ili HDMI. Pored toga, vreme odziva je neverovatnih 0,03 ms (GtG) tako da se svaki kadar glatko učitava i, pored vizuelno impresivnog, pruža i neometan prikaz slike. To znači da je reprodukcija objekata izuzetno verodostojna i sa ujednačenijim pokretima, što će posebno obradovati ljubitelje pucačina, jer će njihov “skill“ biti jedino merilo u budućim partijama.

Pored navedenih karakteristika, 27GR95QE je kompatibilan sa G-SYNC® i AMD FreeSync™ Premium tehnologijama, što olakšava igranje pri većim rezolucijama, tako da značajno smanjuje kočenje ili seckanje slike. Tu je i UltraGear daljinski upravljač sa kojim možete da podešavate i upravljate monitorom tako što ćete ga uključiti ili isključiti, podešavati zvuk ili menjati režim rada. 

 LG UltraGear 32GQ850 Izvor: LG

Drugi model koji će biti interesantan domaćim zaljubljenicima u video igre je LG 32GQ850, jak gejming monitor sa prostranim Nano IPS ekranom od 32 inča, maksimalnom rezolucijom od 2560 x 1440, kao i ATW (Advanced True Wide Polarizer) funkcijom koja omogućava unapređenje odnosa kontrasta i verodostojan prikaz boja u stvarnom širokom uglu, što će značajno unaprediti svako igračko iskustvo. Pored toga, monitor poseduje i dinamički kontrast zahvaljujući VESA DisplayHDR™ 600, pa ćete nekada imati utisak kao da ste “unutar“ igre.

Inače, ATW funkcija se koristi za profesionalni rad, poput monitora za medicinsku i stručnu upotrebu, jer puža bolji ugaoni kontrast (maksimalno 10 puta) i bolju pokrivenost boja (maksimalno 40 puta) u odnosu na ekrane gde se ATW ne primenjuje, tako da će igrači imati neuporediv vizuelni ugođaj.

Posebna prednost ovog modela je velika brzina osvežavanja ekrana od 240 Hz (uz moguće povećavanje radnog takta procesora na 260 Hz) što omogućava gejmerima da brže vide naredni kadar i imaju kontinuiran, neometen prikaz slike. LG 32GQ850 monitor može da obezbedi brzinu osvežavanja od 240 Hz preko HDMI 2.1, pa gejmeri mogu u potpunosti da uživaju u QHD rezoluciji i brzini od 240 Hz bilo putem DisplayPort ili HDMI priključka. To praktično znači da će ljubitelji pucačina iz prvog ili trećeg lica moći jasnije da uoče protivnika, čak i sa veće distance, što im olakšava ciljanje mete.

Vreme odziva je 1ms i kvalitetom slike koju pruža IPS ekran, značajno se umanjuje mogućnost kašnjenja slike ili zamagljenosti prikaza, čak i pri većim rezolucijama. Tu su i standardne kompatibilnosti sa G-SYNC® i AMD FreeSync™ Premium tehnologijama, kao i sertifikat VESA AdaptiveSync, što znači da je ekran monitora namenjen za gejming i pruža značajno veći refresh rate i minimalno kašnjenje slike. Ukoliko preferirate veći ekran sa jasnim i živopisnim bojama, onda je 32GQ850 pravi model za vas.


Oba modela poseduju grafički interfejs posebno namenjen za video igre, kao i mogućnost pravljenja prečica kako bi se određene postavke automatski učitale prilikom igranja, a tu je i četvoropolni izlaz za slušalice sa podrškom za DTS Headphone:X, pa možete uživati i u 3D zvuku. Oba modela su ergodinamični i mogu da se saviju na pivot, sto je posebno važno za korisnike koji se profesionalno bave obradom fotografije ili vizuelnim sadržajima.

Ovi modeli nastavljaju tradiciju dominacije LG UltraGear serije i potvrđuju vodeću poziciju kompanije LG na ovom polju, a spoj niske cene i sjajnih performansi čini ove monitore obaveznim hardverom za svakog ozbiljnog gejmera.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

03:37
LG UltraGear 32GQ850 monitor
Izvor: LG
Izvor: LG

/PROMO TEKST/

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Mngo su skupi. A, nije nekako realno da monitor bude skuplji od skoro celog kompjutera. Bar meni se ne uklapa. E, sad, to oko brzine odziva je samo marketing, jer recimo odziv od 1ms (1 milisekunda) se u praksi ne moze postici. Cisto za ljude koji nisu upuceni da kazemo da je 1000 milisekundi 1 sekunda. Evo, da kazem precizno: prilikom najzahtevnijih operacija, prilikom pravljenja drajvera ili samog jezgra operativnog sistema, za najmanje cekanje, (pravi) programeri (c) (ne web developeri), kada je nophodno da thread nesto saceka, stavljaju 100 ms (a, to je beznacajno), tako da 1ms u praksi se ne moze postici, a posebno sa monitorima, jer oni cekaju procesor-memoriju, procesor-graficku karticu, pa opet procesor-memoriju i tako u krug, pa dok dodje do izlaza za monitor, u milisekundama je cela vecnost, tako da vam 1ms u praksi ne znaci nista, a u teoriji je moguc. Da su se bar uhvatili za 3ms ali, dobro, marketing prodaje...

Uf

@Mrcela Odziv o kome se priča je vreme koje je potrebno da piksel iz trenutnog pređe u naredno stanje. Na OLED ekranima je to vreme ekstremno nisko. Ovo je bitno i za igre i za drugi sadržaj: slika je uvek maksimalno bistra, bez obzira na brzinu kretanja prikazanih objekata. Skroluj tekst na običnom 60Hz LCD ekranu i biće mutan. Skroluj na nečemu poput ovog i sve vreme je kristalno bistar. Naravno da samo vreme odziva panela nije ukupno vreme odziva sistema u igrama (tj vreme koje prođe otkad igrač pokrene miša ili klikne dok se to ne očita na ekranu), međutim, tih 100ms koje pominješ nemaju veze sa igrama. Da je input lag u igrama po 100+ms, to bi ljudima bilo fizički neugodno (a i u kontekstu o kome ti pričaš, "uspavaj thread na 100ms pa probaj ponovo" je jako primitivna tehnika). Računaj da danas procesori rade na 4-5GHz, dakle jedan ciklus se meri ne milisekundama, ne mikrosekundama, nego je ispod nanosekunde; RAM radi na 5-6 gigatransfera u sekundi, dobar miš i tastatura imaju polling rate od 1000Hz (dakle 1ms period između dva očitavanja stanja)... Ukupan odziv dobrog igračkog računara je tako svega nekoliko milisekundi i onda tu pravi razliku da li sam panel monitora ima odziv od 10-ak milisekundi ili on praktično ne postoji. To povrh onoga što sam prvo rekao, da je slika na ovakvom ekranu naprosto uvek bistra, bez obzira na to koliko je scena koja se prikazuje dinamična.

Mrčela

@Mrcela @Uf, ok, sve što ti kažeš je tačno, ali u teoriji. Da vidimo kako stvari u praksi funkcionišu. Jedno vremensko kruženje (clock) procesora je beznačajno, jer može da ponese samo 64 bita, odnosno ne može ni toliko, nekad može 32 bita, jer u druga 32 bita nosi adresu lokacije sledeće instrukcije ili sledeće adrese, neke adrese, a i to zavusi šta nosi u low i high, recimo RAX(64-bit), EAX(32-bit), AX(16-bit), AH i AL(8-bit) registru, tako da je potrebno mnogo clockova da se dogodi za obicno slovo na ekranu. Međutim gde dolazi do problema? Recimo da je sve već obrađeno i spremno i da procesor grafickw karte ceka da kaže monitoru šta da radi. Grafika traži procesoru da vidi koja je rezolucija, da zna šta da uradi (tu prolazi mnogo clockova), sledece graficka kaze monitoru "prefarbaj" toliko i toliko piksela, tu i tu, onda, ajde neka bude posle 0.5ms opet kaze "prefarbaj" sledexi deo piksela tu i to i toliko i toliko, i tako radi dok se ne nacrta kompletna slika. Monitoru je potrebno vreme da pošalje i primi sigbale od tih piksela, da zna šta se dešava i da li su svi ispravni. E, sad, ako ti verujes da to može da se dešava i ponavlja u 1ms i da ima nekog značaja za ljudsko oko, ja ti verujem!