Svako ko je bilo kada skinuo film, album ili drugi sadržaj koristeći torente - evidentiran je i mogao bi jednom da odgovara, tvrde britanski naučnici.
Istraživanje je pokazalo da su korisnici koji su tek počeli sa "skidanjem" pojednako u opasnosti kao i oni koji se time bave duže. Ako neko "skine" samo jedan film, takođe će biti evidentiran.
Naučnici su razvili poseban softver koji se ponaša poput programa za torente i potom pratili ko se na njega spajao. Tako su otkrili da je "skidanje" pratilo desetak različitih firmi za praćenje, od kojih samo manji deo otpada na organizacije za zaštitu autorskih prava, bezbednosne firme i druge istraživače.
Šest firmi, koje su u praćenju bile najaktivnije, bilo je najteže identifikovati, jer su za pretrage koristile druge kompanije za hosting. Istraživanje je pokazalo da nije jasno za šta se te ogromne količine podataka koriste, dodajući da mnoge kompanije čuvaju podatke, jer bi se mogle pokazati korisnim u budućnosti.
Istovremeno, traje spor i u diskografiji. Diskografske kuće žale se da im ilegalno "skidanje" muzike putem torenta uništava posao, ali istraživanje Roberta Hemonda, profesora sa američkog Univerziteta u Severnoj Karolini, pokazalo je suprotno. Ne samo da torenti ne štete uspešnoj prodaji muzike, nego je i poboljšavaju!
Profesor je između maja 2010. i januara 2011. godine sakupljao statistike o "skidanju" putem torenta sa najveće stranice sa torentima posvećene muzici i usporedio ih sa podacima o prodaji - da bi načinio model koji predviđa efekat piratstva na prodaju.
Uzorak uključuje 1.095 albuma 1.075 umetnika, a istraživanje je fokusirano na albume koji su "procurili" pre službenog puštanja u prodaju. Rezultati su bili iznenađujući, jer Hemond nije uspeo da pronađe negativnu posledicu "skidanja" muzike na prodaju albuma. Otkrio je čak povećanje prodaje – "curenje" albuma mesec dana unapred rezultiralo je kasnije sa 59,6 odsto više prodatih primeraka.
Istraživanje je pokazalo i to da popularni izvođači više profitiraju od ilegalnog "skidanja" nego oni manje poznati. Hemond navodi zanimljivo objašnjenje za ovaj fenomen. Prema njemu, piratstvo je oblik oglašavanja, slično kao kad se pesma emituje na radiju ili spot na televiziji, a više skidanja dovodi do povećanja prodaje.
Prethodna istraživanja, koja su pokazala da "skidanje" putem torenta šteti prodaji, tvrdi Hemond, nisu koristila tako precizne statistike o skidanjima albuma kao on.
(MONDO - agencije)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.