Ako prodajete računar, pobrišite podatke... | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ako prodajete računar, pobrišite podatke...

Iako to deluje kao najlogičnija stvar na svetu, ipak svaki deseti korisnik zaboravi da pobriše privatne podatke pre nego što bezbrižno proda kompjuter, mobilni telefon ili tablet.

Rezultati istrage kancelarije britanskog komesara za informisanje (ICO) pokazuju da jedan od deset hard diskova, koji dođu uz kupljeni polovni računar, sadrži podatke o prvom vlasniku.

ICO je računare kupio na sajtovima poput eBaya i na sajmovima tehnike. Od 200 hard diskova 11 odsto je sadržalo lične podatke prethodnih vlasnika.

Na najmanje dva hard diska bilo je dovoljno informacija pomoću kojih bi neko mogao da ukrade identitet bivšeg vlasnika.

U odvojenom ispitivanju ICO utvrđeno je da jedna od deset osoba, koje odbace mobilni telefon, kompjuter ili laptop ne izbriše svoje podatke.

U ispitivanju se ističe da se 21 odsto korisnika sada radije odluči da proda svoj stari mobilni telefon, kompjuter ili laptop nego da ga baci i ova pojava je mnogo uobičajenija među osobama dobi između 18 i 24 godine.

"Živimo u svetu u kojem su lični podaci i informacije o kompanijama veoma cenjena roba. Jako je važno da ljudi učine sve što mogu da onemoguće da njihovi podaci dospeju u pogrešne ruke", rekao je komesar za informisanje Kristofer Grejem, prenosi britanski BBC.

ICO je za istragu angažovala kompaniju NCC Group za prikupljanje oko 200 hard diskova, 20 memorijskih stikova i deset mobilnih telefona.

Skoro polovina uređaja (48 odsto) sadržala je neke informacije, od čega je 11 odsto bilo lične prirode.

Među 34.000 pronađenih datoteka bili su skenirani izveštaji banaka, pasoši i informacije o prethodnim saobraćajnim prekršajima, kao i detalji medicinske prirode, koji su se ticali zdravlja prethodnog vlasnika.

(Srna)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA