Kako izgleda poređenje Google+ sa glavnim konkurentom? Na prvi pogled, Google+ ima prednost u vidu jednostavnog i čistog interfejsa koji će se dopasti korisnicima kojima su dosadile gomile šarenih ikonica na Fejsu.
Reklo bi se da je Google usmerio glavni trud u pravcu toga da bude bolji Facebook od Facebooka, a istorija pokazuje da takvi pokušaji ne garantuju uspeh previše često.
Dobro poređenje bi bilo Gmail - iako je došao na tržište webmaila koje je u tom trenutku već bilo prepuno, Gmail je pomeo kompletnu konkurenciju zahvajujuću revolucionalnim inovacijama koje su promenile način na koji se percipiraju web aplikacije.
Google+ svakako donosi nekoliko sjajnih novosti ali ih je veoma teško nazvati revolucionarnim. Više o tome pročitajte OVDE.
Sa druge strane, kod društvenih mreža je mnogo važniji sadržaj - tj. ljudi koji ih čine - nego softver i njegove mogućnosti. Tako da je pitanje, zapravo, da li će Google uspeti da privuče dovoljan broj korisnika koji mogu da animiraju druge korisnike?
Tako da smo sasvim sigurni da Mark Zuckenberg ne koristi pilule za spavanje ovih dana - čak i da Google+ uspe, to neće značiti kraj Facebooka. Neko bi rekao - pa MySpace je propao kad je Facebook otvorio vrata svima. Tačno, ali nije MySpace propao zato što je Zuckenber odlučio da postane bogat, nego je propao jer je bio ubedljivo najružniji sajt na Internetu koji svojim korisnicima nije nudio ama baš ništa.
Drugo, Google+ treba posmatrati pre kao taktički potez matične kompanije. Google je do sada bio praktično glavni ulaz na Internet, a u međuvremenu je Facebook počeo da ugrožava tu poziciju. Ali, Facebook zavisi isključivo od broja i aktivnosti svojih korisnika i svaki pad aktivnosti od Fejsa čini manje atraktivno mesto. Google+ ne mora da postane broj 1 - dovoljno je da stalno odvlači Fejsu deo korisnika i već je ispunio svoj cilj.
Ono što bi moglo da bude kolateralna šteta ovog odmeravanja između Larija i Sergeja sa jedne i Marka sa druge strane, je Twitter. Već sad možemo čuti Twitter korisnike kako posle eksperimentisanja sa Google+ streamom gunđaju na Twitterovo ograničenje od 140 karaktera.
Ipakt, i Twitter svoju popularnost u značajnoj meri zahvaljuje ogromnom broju poznatih ličnosti, koje su tamo došli zato što je to "cool". Google je etablirana kompanija vredna nekoliko hiljada ziliona - kad si toliko veliki teško je da budeš "cool".
Sve u svemu, biće to jedna duga i zanimljiva borba za korisnike. Još uvek nije poznato kad će Google+ postati dostupan svima - procene se kreću od “svakog momenta” do “nekoliko meseci”.
(MONDO, Vlada Ćalić)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.