Prodaja mobilnih telefona u svetu je tokom prvog tromesečja povećana za 19 odsto na godišnjem nivou, a dinamiku tog tržišta su pre svega obezbedili smartphone modeli.
"Gartnerovi" analitičari smatraju da je rast mogao da bude još veći da određeni snabdevači nisu najavili lansiranje većeg broja uređaja u drugom tromesečju, što je moglo da navede neke klijente da odlože kupovinu.
Ocenjeno je i da bi katastrofa koja je pogodila Japan trebalo na kraju da ima manje posledice po tržište mobilnih telefona od onih kojih su se na početku pribojavali "Gartnerovi" analitičari.
Finska Nokia je u prvom tromesečju prodala 107,6 miliona mobilnih telefona, tako da je njen tržišni udeo opao na 25,1 odsto. Sledi južnokorejski Samsung sa tržišnim udelom od 16,1 odsto, što je pad u odnosu na prvo tromesečje prethodne godine, kad je ono iznosilo 18 odsto.
Na trećem mestu je južnokorejski LG, sa padom tržišnog udela sa 7,6 odsto na 5,6 odsto.
Najviše je napredovala američka kompanija Apple sa 16,88 miliona prodatih iPhona i tržišnim udelom koji se povećao sa 2,3 odsto na 3,9 odsto.
Kanadski RIM je sa svojim telefonom BlackBerry održao tržišni udeo od tri odsto, ispred ZTE-a čiji se udeo povećao sa 1,7 na 2,3 odsto i HTC-a sa 0,9 odsto na 2,2 odsto.
Udeo Motorole je opao sa 2,7 odsto na 2,1 odsto, kao i Sony-Ericssona sa 2,7 odsto na 1,9 odsto.
Udeo smartphone modela koje pokreće Android kompanije Google povećan je za godinu dana sa 9,6 odsto na 36 odsto, a onih koji rade u sistemu Symbian opao je sa 44,2 odsto na 27,4 odsto.
iOs kompanije Apple u smartphone modelim je sa tržišnim udelom od 16,8 odsto, ispred RIM-a koji drži 12,9 odsto tržišta, a udeo Microsofta opao je sa 6,8 na 3,3 odsto.
(Tanjug)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.