Da li pirati mogu da se "preobraze"?
U 2020. godini je zabeleženo više od 130 milijardi poseta na piratskim sajtovima širom sveta.
Sjedinjene Američke Države su zauzele prvu poziciju kada je u pitanju ovaj podatak.
Nove informacije kompanije koja prati pirateriju, MUSO, ukazuje na to da piratski striming sadržaj dominira na ovoj listi. Iako se uglavnom piraterija povezuje sa nečim lošim ili ilegalnim, MUSO koristi prikupljene informacije kako bi pomogli kreatorima da se njihov sadržaj kupi, od strane ove "publike". Mnogi nosioci autorskih prava ističu da su svi oni koji ilegalno preuzmu njihov sadržaj "lopovi koji moraju da se zaustave po svaku cenu".
Sa time se ne slaže MUSO koji je istakao da su stvorene mnoge uobičajene zablude vezane za "pirate". Neke od tih zabluda su da korisnici koji ilegalno nabave sadržaj nikada neće platiti za isti, da je prihod izgubljen i da više ništa ne može da se uradi po tom pitanju. Od 130 milijardi poseta, 57% korisnika je išlo na striming sajtove, dok je 27% direktno skidalo sa portala, a samo 12% je koristilo torent sajtove. Ipak, zabeležen je rast u poslednje dve stavke, dok je broj korisnika striming sajtova opao u odnosu na pretprošlu godinu.
Sjedinjene Američke Države su imale najviše ilegalnih poseta, skoro 12,5 milijardi. Rusija je zauzela drugo mesto sa 8,3 milijardi posetilaca, dok su Kina i Indija imale 6,9 i 5,6 milijardi poseta. Kako su ovo zemlje sa najvećim brojem stanovnika, ne čudi nas da su u vrhu, ali kada uzmete statistiku po glavi internet korisnika, Barbados je prvi, potom slede Andora, Džordžija i Ukrajina.
MUSO radi mnogo toga više nego što je sabiranje poseta, oni vide pirateriju kao šansu za potencijalne mušterije. Uz pomoć prikupljenih podataka oni mogu da naprave profil korisnika, da bi se isti taj profil koristio u markentinške svrhe. Na primer, nosioc autorskih prava može da pogleda šta prosečan korisnik koji je skinuo seriju The Walking Dead voli sve da radi, ili šta sve čini profil korisnika koji gleda UFC mečeve.
"MUSO podaci o pirateriji otkrivaju da postoji grupa mušterija i superfanova koji su veoma angažovani da nađu ilegalan strim ili link za preuzimanje i pored svih izazova koji im predstoje. To je vredan deo publike za sve kompanije, svi korisnici koji konzumiraju njihove proizvode ali ne mogu trenutno da plate!" - ističu iz te kompanije.
Oni ne nude usluge oglašavanja, niti sarađuju sa piratskim sajtovima. Prosto koriste podatke prikupljene sa eksternih sajtova kako bi napravili profile, bazirane na onome za šta se klijent zainteresuje. Njihov zaključak je da piraterija treba da se gleda kao šansa, a ne kao pretnja. Ukoliko ovi podaci mogu da "preobraze pirate" u potencijalne mušterije, svi su na dobitku.
"Mi otkrivamo vrednost 'piratske publike', umesto što je otpisujemo kao bezvrednu!" - ističe Klotier Piter, komercijalni direktor te kompanije. Mi ćemo na ovu priču da se nadovežemo sa poslovnim modelom CD Red Projekt, koja je trenutno u žiži javnosti zbog Cyberpunk 2077 video igre. Naime, na njihovim video igrama se ne nalazi nikakva zaštita protiv piraterije, te su i sami zagovornici da piraterija nije loša stvar, već da kompanije moraju da rade na tome da uvere potencijalne mušterije da kupe njihov proizvod.
Anketa
Da li koristite torente?
-
Da.
81.79% (476)
-
Ne.
18.21% (106)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.