TREĆINA SRBA OLAKO DAJE LIČNE PODATKE I TO ZA POPUST: Da li biste vi to učinili? (VIDEO) | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TREĆINA SRBA OLAKO DAJE LIČNE PODATKE I TO ZA POPUST: Da li biste vi to učinili? (VIDEO)

Rezultati ankete agencije Partneri Srbija govore da je privatnost kod nas prevaziđena!

  Izvor: Youtube / Printscreen/ Mrwhosetheboss

Jedna od najvažnijih tema u 2020. godini je privatnost ličnih podataka i bezbednost korisnika na internetu, što ste mogli da vidite da često znamo da potenciramo takva pitanja.

Ipak, rezultati ankete agencije Partneri Srbija pokazuju da građani naše zemlje smatraju da je privatnost prevaziđena, pošto "svi sve znaju o nama".

Možda će vas zanimati:

Zašto je to tako i zbog čega olako dajemo lične informacije kao što je JMBG samouslužnim radnjama, govorio je Uroš Mišljenović iz organizacije Partneri Srbija u emisiji RTS-a. Mišljenović ističe da postoji jedan deo građana koji želi da ostvari određeni popust (voditelj ističe da je u pitanju trećina anketiranih) zbog čega daju lične podatke, ukoliko je taj popust dobar ili koliko im je ta roba važna. Ističe da je jedan od razloga i finansijske prirode, dok je drugi taj što isti ti ljudi nisu svesni kakve posledice mogu biti, pogotovo ukoliko se njihovi podaci "pogrešno iskoriste".

"Nezakonito korišćenja podataka može da ima tri osnove - napažnja, neznanje ili zloupotreba, onoga ko te podatke pribavi" - kaže Mišljenović koji je potom naveo primer u kom je jednom građaninu Srbije neko zloupotrebio podatke tako što je otvorio firmu, zbog čega su počele da mu stižu fakture. Drugi navedeni primer se tiče čoveka koji nije znao da ima ugovor sa pružaocem internet usluga sve dok nisu stigli računi.

Smatra da treba apelovati na građane da razmisle pre nego što ustupe podatke. "Pojam privatnost asocira na privatnost doma, intimu u kući i unutar sva četiri zida. Čini se nedovoljna veza sa zaštitom podataka o ličnosti pa tako imamo i primere kršenja privatnosti", ukazuje Mišljenović.

Da nije sve tako crno, navodi da je evidentno da se u poslednjih 10-15 godina napravio pomak i da su građani svesniji opasnosti i svojih prava: "Problem je što se u digitalnom okruženju opasnosti razvijaju brže nego što u javnosti možemo da stvorimo odbrambeni mehanizam za prevenciju, a dodatni aspekt je i pitanje kako same institucije i kompanije štite te podatke", ističe Mišljenović.

Napominje da građani na prvom mestu treba da pitaju zašto neko traži njihove podatke: "Ako vam kažu 'takav je uslov', onda kažete da nećete i prijavite povereniku", rekao je Mišljenović ukazujući na primer da je jedna teretana tražila otisak prsta za članarinu, što je prijavljeno povereniku koji je reagovao i teretana više ne uzima otisak.

Anketirani smatraju da ljudi pod istragama nemaju prava na privatnost: "Tu dolazimo i na jedan teren pretpostavke nevinosti, da ti ljudi nisu krivi dok se to ne dokaže i da se postupak koji se sprovodi bi ipak trebalo da poštuje sve standardne ljudskih prava, što podrazumeva i pravila pristupa elektronskoj komunikaciji" - zaključio je Uroš Mišljenović.

Da li biste vi ustupili svoje lične podatke za popust?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo / RTS)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA