PROSEČAN INTERNET KORISNIK U SRBIJI: Čita samo naslov, ne zanima ga izvor vesti, ali ume da prepozna lažne sadržaje! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta Srbe najviše zanima?

PROSEČAN INTERNET KORISNIK U SRBIJI: Čita samo naslov, ne zanima ga izvor vesti, ali ume da prepozna lažne sadržaje!

Autor Miloš Delević
Autor Miloš Delević

Direktor programa "Nova pimenost" Darko Soković izjavio je danas da, prema podacima istraživanja CeSID-a "Medijska i digitalna pismenost u Srbiji", tema pandemije virusa korona zauzima drugo mesto po interesovanju građana.

Na današnjoj online konferenciji "Mediji u trouglu između pandemije, ekonomske krize i tehnoloških promena", Soković je rekao i da istraživanje pokazuje da čak 40 odsto i više građana nikada nije bilo na sajtu bilo koje državne institucije da bi se informisalo o epidemiji.

On je rekao da se na prvom mestu po interesovanju građana nalaze vesti iz oblasti sporta, dok posle pandemije slede zabava, muzika i moda.

Možda će vas zanimati:

Soković je primetio da istraživanje govori u prilog tome da su tradicionalni mediji danas u nezavidnom položaju i istakao da samo dva odsto građana Srbije veruje štampanim medijima kao glavnom mediju iz kojeg se informišu, a sa druge strane influenseri zavređuju poverenje četiri odsto građana.

"Imamo nepreglednu ponudu tema iz medijske informacione i digitalne pismenosti sa jedne i ogromnu potražnju tog sadržaja sa druge strane", naglasio je Soković. On je dodao da čak 42 odsto tinejdžera u Srbiji, od 12 do 17 godina, ima nalog na društvenoj mreži TikTok, a da dva odsto svih građana Srbije tu društvenu mrežu posmatra kao izvor za informisanje o dešavanjima oko nas, za šta Twitter koristi tri odsto građana.

Soković je podvukao da građani prepoznaju propagandu i lažne vesti i akcentovao da ih to ne sprečava da u najvećem broju gledaju i čitaju medije u kojima prepoznaju takve vesti. Polovina građana ne obraća pažnju na izvore, a preko 70 odsto njih pročita samo naslov i još malo teksta.

Inače, građani najveće poverenje imaju u internet portale i to četvrtina njih, a trećina ne veruje nikome. Društvenu mrežu Facebook koristi čak 60 odsto ljudi u Srbiji, zatim slede Youtube i Instagram, a više od 60 odsto građana ima Viber tako da se, kako ističe Soković, može reći da je Srbija zemlja Facebook i Viber aplikacija.

"Ako planirate prisustvo na društvenim mrežama, znajte da news feed na Facebook i Instagram aplikacijama skoro nikome nije važan, skoro 40 odsto naših građana gleda samo storije, a grupe na Facebook-u se vraćaju na velika vrata i pretiču stranice preko kojih mediji najčešće komuniciraju sa svojom publikom", zaključio je Soković.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo / Tanjug)

Možda će vas zanimati:

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi