Mnogi smatraju da je pametni telefon kao dete, stalno vas zivka i plače sve dok ne dobije vašu potpunu pažnju!
Kako su nam oni potrebni da bi opstali u korak sa modernim vremenom, ne čudi da su tako velike brojke kada je u pitanju korišćenje istog.
Mnogi smatraju da je pametni telefon kao dete, stalno vas zivka, plače i traži vašu pažnju, a to vam jasno stavlja do znanja uz pomoć notifikacija. Ipak, poslednje istraživanje otkriva da nije telefon kriv, već korisnici!
Naime, čak 89% korisnika je pokrenulo interakciju sa pametnim telefonom, dok je samo 11% notifikacija bila pokretač te interakcije između korisnika i njegovog uređaja. „Percipirano ometanje pametnih telefona uglavnom ne pokreću spoljne notifikacije, već nagon, potreba korisnika da koristi svoj telefon, a ta radnja gotovo da se dešava na automatski način, baš kao što bi pušač zapalio cigaretu!“ – ističe autor ove studije.
Ovo istraživanje se pojavilo u magazinu Computers in Human Behavior 21. novembra. Autori ovog istraživanja Maks Heitmajer i Sadi Lalu, iz Londonske škole ekonomije i političkih nauka, su ovo istraživanje sproveli uz pomoć trideset sedam ljudi iz Velike Britanije, Nemačke i Francuske. Njihova prosečna starost je bila oko dvadeset pet godina, a nešto više je bilo muških subjekata.
Oni su se snimali tri dana po pet sati, a beležili su i svoje ponašanje. Imali su mogućnost da ugase kamere kada god to žele ili da izbrišu snimke koje nisu hteli da podele. I pored te slobode, dobili su oko dvesta sati sadržaja u prvom licu, a ovi snimci su dali preko 1.130 interakcija sa telefonom za analizu.
U proseku su na svakih pet minuta uzimali telefon, odnosno na svakih 291 sekundi. Istaknuto je da su mnogi korisnici proveravali svoj telefon kada su isključili notifikacije:„Videvši to, shvatio sam da se ni ne sećam kada sam ga podigao“ – rekao je jedan od subjekta u intervjuu sa autorom.
Prosečno korišćenje telefona je šezdeset sekunde, dok je polovina interakcije trajala dvadeset tri sekundi ili manje. Najviše se proveravao WhatsApp, oko 22%. Druga interakcija sa najviše upotrebe je proveravanje da li ima notifikacija, odnosno otključavanje telefona (17%). Na trećem mestu je Instagram 16%. Facebook i Messenger su imali 13$, proveravanje elektronske pošte 6%, internet pregledači 4%, muzika 3%, Snapchat 2%, fotografije 2%. Zanimljivo da je svega bilo 1% telefonskih poziva.
Učesnici u ovom istraživanju smatraju da je najbitnija notifikacija od elektronske pošte, dok su im grupni razgovori „izvor stresa“, te su iste smatrali nebitnim. Telefon se upotrebljavao više dok je subjekat sam i dok je kod kuće, nego kada je sa nekim ili na poslu. Interakcija se telefonom je bila manja kada ju je notifikacija pokrenula, u odnosu na to kada korisnik sam uzme telefon.
Ističe se da aplikacije kao što su Instagram i Facebook, koje imaju opciju da pomeraju sadržaj (kao kada gledate slike na Instagram aplikaciji pa prevlačite prstom ka gore da biste videli ostale fotografije) sui male i najduže interakcije. Autori su ovaj fenomen nazvali “uhvaćeni u petlju”.
Za kraj je spomenuto da notifikacije nisu toliki problem kao što se predstavlja, te da se veliki broj korisnika osećao “nezadovoljnim pošto su shvatili da se često i nevoljno dešavaju ti ‘samoprekidi’, odnosno da sami uzimaju telefone”.
Koliko često koristite telefon?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
(Mondo / psychnewsdaily)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.