Da li i zašto kasne porudžbine sa AliExpress i Alibaba platformi?
Da li još uvek ima besplatne dostave za Srbiju za narudžbine na AliExpress-u ili je ona ukinuta, zašto neka roba kasni ili uopšte ne stiže, pitanje je koje su ovih dana pokrenuli predstavnici pojedinih udruženja.
Iz AliExpress-a navode da je reč o logističkim pitanjima i da rade na tome da se situacija poboljša, dok iz "Pošta Srbije" ukazuju da sve pošiljke iz međunarodnog saobraćaja prerađuju, distribuiraju i uručuju u skladu sa propisanim procedurama i rokovima dostave, odmah po prispeću i obavljene carine te da su neosnovane optužbe da pošiljke internet trgovinom nestaju u Srbiji i da je za to odgovorno to preduzeće.
Iz Uprave carina navode da eventualno može biti reči o kašnjenju usled obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije korona virusa i da imajući u vidu da poštuju sve procedure, njihovo postupanje, tvrde, ni u kom slučaju ne može biti uzrok povećanih troškova dopreme. Naime, Udruženja "Efektiva" prethodnih dana upozorilo je javnost da se "pošiljkama sa AliExpress-a gubi svaki trag kada stignu u našu zemlju" i da su zbog toga pojedini trgovci odustali od slanja robe za Srbiju.
Preciznije, navode građani Srbije mogu da kupe samo artikle do 4,99 dolara, jer su se kineski trgovci preračunali da te male štete mogu da podnesu. Na Facebook stranici Udruženja "Ekektiva" prethodnih dana objavljeno je da je roba male vrednosti prodavana uz takozvani "free shipping" za Srbiju, kako bi se kupac motivisao da i dalje kupuje na AliExpress-u.
Pošiljke za koje je dostava bila besplatna obično se nazivaju "male poštanske pošiljke", a te pošiljke imaju tracking number, ali samo do izlaska iz Kine. Kupci, navode, zbog nedostavljene pošiljke u roku od 60 dana masovno pokreću sporove.
Iz kompanije AliExpress za Startit Dnevnik objasnili su da direktno povezuju potrošače i prodavce. "Besplatnu dostavu nude prodavci, koji su nedavno smanjili uslugu (neke su i dalje dostupne), zbog povećanja logističkih troškova, koje je prouzrokovala pandemija COVID-19 i odnosi se na sve zemlje u kojima trgovci prodaju. Radimo naporno i blisko s našim logističkim partnerima da poboljšamo situaciju”.
Povodom navoda da pošiljke male vrednosti "masovno nestaju", Uprava carina ukazala je da tu eventualno može biti reči o njihovom kašnjenju usled obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije korona virusa. "Transport je tada bio u prekidu, što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka u trajanju od oko tri meseca. Tako se dešavalo da deo pošiljaka poslatih iz Kine u februaru i martu do Srbije dođe u junu i julu", objašnjavaju u Upravi carina. Navode i da se Poštanske i ekspresne pošiljke, sve vreme, od prijema do uručenja, uvek nalaze isključivo u prostoru JP Pošta Srbije ili prostorijama operatora, u koje carinski službenici nemaju pravo samostalnog pristupa.
Objašnjavaju da poštanski službenik cariniku podnosi na uvid sadržaj paketa, radi uzimanja svih podataka potrebnih za carinjenje robe, nakon čega se sadržaj najčešće vraća u istu ambalažu, osim u slučajevima kada je neophodna nova. U slučaju da pošiljka podleže naplati carinskih dažbina na pošiljku se stavlja nalepnica Ocarinjeno, a ukoliko ne podleže, nalepnica Oslobođeno od plaćanja carine.
Svi paketi, koji sadrže robu, koja podleže carinskoj kontroli i/ili naplati dažbina se otvaraju, a kontroli, odnosno otvaranju paketa, može prisustvovati i primalac pošiljke ili osoba koju je za to ovlastio. Carinik pregleda sadržaj paketa i poredi ga sa pratećom dokumentacijom, a da pritom ni u jednom trenutku nije sam. Imajući u vidu takvu proceduru, kažu u Upravi carina, postupanje carinskog organa ni u kom slučaju ne može biti uzrok povećanih troškova dopreme.
JP "Pošta Srbije" saopštila je da sve pošiljke iz međunarodnog saobraćaja, uključujući i pošiljke generisane internet trgovinom, prerađuju, distribuiraju i uručuju u svemu u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama, propisanim procedurama i u skladu sa rokovima dostave, odmah po prispeću u Poštu Srbije i završenih carinskih postupaka.
"Usled okolnosti izazvanih pandemijom, Pošta ne može snositi odgovornost i tokom prethodnog perioda postupala je kao i druge poštanske uprave saglasno preporukama i objavama razmenjenim preko Svetskog poštanskog saveza", navode u ovom preduzeću. Ističu da su ponovnim uspostavljanjem tokova međunarodnog saobraćaja značajno ubrzani i normalizovani tokovi transporta pošiljaka, za razliku od perioda na početku pandemije izazvane virusom Kovid-19, kada je transport bio u prekidu što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka od tri meseca.
Kako vi gledate na ovu situaciju, imate li nekih iskustava s ovim?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.