REČ pravog EKSPERTA: Firma se prodaje KADA RASTE, a nismo baš IT GENIJALCI | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

REČ pravog EKSPERTA: Firma se prodaje KADA RASTE, a nismo baš IT GENIJALCI

Za razliku od uobičajene situacije u Srbiji, dobra firma se ne prodaje kada stagnira ili propada, tada je kasno, već kada svi hoće da plate za nju, kaže pravi ekspert koji je svoju firmu "zavalio" Amerikancima za 165 miliona dolara.

  Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Nikola Božinović, jedan od osnivača srpske firme Frejm (Frame), koja je prošle godine prodata za rekordnu sumu za srpsku IT scenu američkom Nutaniksu (Nutanix), ima savet za srpske biznismene ali i "jeretički" pogled na IT sadašnjost u Srbiji.

SILICIJUMSKA DOLINA - SVET ZA SEBE

Na pitanje kakva je razlika u načinu na koji se radi u Srbiji i u SAD, odgovara da sa brisanjem daljina i granica putem tehnologije, nema neke ogromne razlike između načina poslovanja u Beogradu i nekom prosečnom američkom gradu van San Franciska, ali da je Silicijumska dolina zato univerzum za sebe. "Tu su svi neophodni resursi da dobru ideju iz garaže pretvorite u visoko skalabilan i uspešan biznis: najbolji inženjeri, poslovni ljudi orijentisani na rezultat, najveći investicioni fondovi, iskustvo u skaliranju na globalni nivo za najkraće vreme", rekao je Božinović.

Nišlija Božinović je svoju firmu osnovao i gradio od 2012. godine sa još dvojicom kolega, a ističe u razgovoru za Biznis magazin, da o prodaji nisu ni razmišljali.

"U trenutku akvizicije (avgust 2018), Frejm je bio stabilan i brzo rastući startap sa jasno definisanom strategijom razvoja, odličnim rezultatima i mogao je da nastavi samostalno da funkcioniše. Ali, u Silicijumskoj dolini najbolje prodajete baš onda kada ste i sami jaki i cenite sebe, tj. kada oni vas više žele da kupe, nego što vi želite da se prodate", navodi Božinović.

Prema njegovim rečima, razlog za akviziciju je bio jednostavan - i ljudi iz Nutaniksa i u Frejmu su shvatili da je to "win-win" ("svako dobija") situacija.

"Za Nutaniks je Frejm bio prirodna ekstenzija svega što su do tada radili i neka osnova za sledećih pet do deset godina, u kojima kompanija treba da se širi u pravcu cloud servisa. Mi smo dobili priliku da se razvijamo još brže. To je ono što je možda kontraintuitivno prilikama na kakve smo navikli u Srbiji - da se preduzeća prodaju isključivo onda kada stagniraju ili su u krizi, pa veća riba proguta manju za male pare", kaže Božinović.

Sada već višedecenijski stanovnik SAD i sa vezama u centru svetske digitalne industrije, Božinović ima bolji pregled i IT tržišta u Srbiji.

Iako smo mi uvereni da ovde imamo pregršt digitalnih genijalaca koji samo čekaju da budu otkriveni, ili zarade gomile dolara, Božinović kaže da to i nije baš tako.

"Informacione tehnologije su verovatno najzdravija grana privrede u Srbiji, i jedan od retkih sistema koji je samoodrživ bez spoljašnjih intervencija. Mesto Srbije u svetskom IT-u je verovatno nešto bolje nego što je u nekim drugim granama. Ali, što se kreativnosti i potencijala tiče, ne smatram da smo nešto znatno bolji ili lošiji od drugih. Srbija, a naročito Beograd, kao realno najveći grad u ovom delu Evrope, svakako imaju određenu težinu i kvalitet koji nisu zanemarljivi. Imamo vrhunske stručnjake ili talenate u IT sektoru ali ne radi o nekim velikim brojkama, možda par stotina ljudi ", kaže Božinović.

Paralelu je dao sa košarkom i tek završenim svetskim prvenstvomu.

"Jokić i Bogdanović su svetski kalibar, ostali mogu da igraju u svojim rolama, ali ne i da 'nose igru'. Tako je i sa IT-em, imate relativno mali broj ljudi u svakoj firmi koji su 'nosači igre', a onda se i najveće firme bore za one koji su najtalentovaniji", objašnjava Božinović.

Povezane vesti

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA