U hakerskom napadu na poznati lanac hotela, koji ima objekat i u Srbiji, ugroženo je više od pola milijarde korisnika.
Hotelski lanac Marriotttt International potvrdio je pisanje medija da su hakeri nezakonito pristupili bazi podataka o rezervacijama hotela Starwood Hotels, jednog od lanaca iz grupacije, zbog čega su ugroženi lični podaci oko 500 miliona gostiju. U bazi podataka, koja se na udaru hakera našla od 2014. godine, bili su brojevi pasoša, telefonski brojevi i mejl adrese oko 327 miliona klijenata, dok su od preostalih klijenata možda pokradeni čak i podaci o kreditnim karticama.
O ovom napadu možete saznati više detalja u našoj Info rubrici, a MobIT se obratio kompaniji iz Rusije, Kaspersky Lab u vezi sa ovim slučajem, kako bismo saznali više o napadu i pomogli korisnicima da se bolje informišu o tome kako da se zaštite, posebno imajući u vidu mnogobrojne senzacionalističke naslove, koji se mogu pročitati u domaćim i stranim medijima.
Izjavu za MONDO portal i MobIT dao je Dejvid Em, glavni istraživač odeljenja za istraživanje bezbednosti i analize kompanije Kaspersky Lab, koji je nedavno za naš sajt dao intervju o opasnostima, koje po svakog od nas predstavljaju naši lični mobilni uređaji.
Izjavu Dejvida Ema prenosimo u celosti, bez izmena:
“Ovo je jedan od najvećih hakerskih napada ikad viđenih. Merriot Group je poštovan internacionalni lanac hotela, ali moramo postaviti pitanje - kako je došlo do toga da 500 miliona gostiju bude ugroženo u ovom sajber napadu bez presedana?
Iako samo tek na početku istraživanja o napadu, očigledno je da mehanizmi zaštite, koje je primenjivao ovaj lanac hotela, nisu bili dovoljno dobri i dozvolili su trećoj strani da prodre u sistem. Podaci su bili enkriptovani, ali su napadači izgleda ukrali i ključeve za dešifrovanje - naglašavajući tako da je morao biti primenjen dodatni “sloj“ bezbednosnih rešenja, kako bi se ovo sprečilo.
Ovaj hakerski napad je jedna od najkritičnijih krađa korisničkih podataka u istoriji. Ne samo da je ukradena zastrašujuća količina informacija, nego su i podaci o korisnicima, koji su pokradeni i izloženi, oni najličniji detalji stotina miliona ljudi, u nekim slučajevima praćeni i njihovim podacima o kreditnim karticama. Ovo otvara mogućnosti brojnih različitih zloupotreba, od phishing napada do sajber špijunaže. Incident ovakvih razmera sigurno će izazvati promene u načinu zaštite podataka u javnim ustanovama, ali i u načinu na koji sami korisnici postupaju sa svojim podacima u javnosti.
Korisnici, koji su zabrinuti za svoje podatke nakon napada, primiće obaveštenje o tome da li su njihovi podaci deo pokradenih, ali pozivamo sve, koji sumnjaju da su bili meta napada da to odmah provere sa hotelom u kojem su odsedali. Takođe, pozivamo sve goste ovog hotela da budu na oprezu, jer ovakvi napadi obično koriste prepoznatu ranjivost više puta, čak se pretvarajući da su oštećena strana - u ovom slučaju Marriott Group“.
Na kraju, Dejvid Em je posavetovao sve naše čitaoce: “Savet svim gostima ovog hotela i onima, koji sumnjaju da su napadnuti, jeste da promene svoje lozinke na nalozima i koriste elektronske karte umesto standardnih za onlajn plaćanje“.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.