Društvena mreža je 11. januara počela da menja prikaz objava u News Feed-u i to na način koji funkcioniše u Srbiji. Drugim rečima, eksperiment, koji je Facebook vršio u Srbiji, sad se izgleda širi na ceo svet.
Mark Cukerberg je početkom godine u svom tradicionalnom novogodišnjem obraćanju javnosti naveo da će na Facebook mreži doći do niza promena, koje će staviti akcenat na prijatelje i njihove objave, kao i na sadržaje koje korisnici oduvek traže, što podrazumeva i manje reklama i plaćenih objava.
„Rekao sam timu sa kojim radim da je naš cilj promenjen i da više ne želim da vam nudimo sadržaj, nego želim da pojačamo društvenost i socijalnu komponentu, odnosno da ohrabrimo interakciju među vama“, napisao je Mark Cukerberg u svom Facebook postu. Rojters navodi da je jedan od ključnih elemenata ove promene zadržavanje korisnika na Facebook mreži tj. želja da ono bude što duže. Kratkotrajno gledano, ova promena, koju u Srbiji „živimo“ već par meseci, izazvaće negodovanje korisnika, ali dugoročno posmatrano - biće bolje i za korisnike i za oglašivače tj. brendove i stranice.
Vedrana Rudan Cukerbergu: „Ti bahati Ameru“
Situacija je, ukratko, takva da će i drugi korisnici iz celog sveta početi da vide samo objave prijatelja, odnosno objave osoba sa kojima su prijatelji, a sve ono što su lajkovali - stranice, brendove, poznate ličnosti - neće, osim ukoliko to pomenute stranice, brendovi i ličnosti ne sponzorišu.
Ovakvim poretkom stvari Facebook pokušava da uvede dve značajne promene:
- Da zaradi više (u šta apsolutno nemamo nikakvu sumnju) i
- Da ima veću kontrolu nad lažnim vestima.
Lažne vesti su, navodno, pomogle sadašnjem američkom predsedniku da bude izabran 2016. godine, što je pokrenulo lavinu osuda i stavilo Facebook pod lupu stručne javnosti u vezi sa načinom na koji se plasiraju, ali i kontrolišu vesti, koliko su tačne i kako funkcioniše način na koji se plaćaju vesti. Broj lažnih vesti na najvećoj društvenoj mreži drastično je porastao, a neke velike stranice, sa ogromnim brojem lajkova, navodno su manipulisale jvnošću i namerno je dovodile u zabludu, iskorišćavajući tako Facebook propust i pomažući Trampu da pobedi.
Facebook ludilo: Jeste li pod uticajem Rusije?
Iako je sve ovo teško raspetljati i shvatiti kako pozadina stvari funkcioniše, jer mreža i nije baš transparentna po pitanju svojih alata i algoritama koji se bore sa lažnim vestima, Facebook tim je uvren da, uz nove algoritme i tim koji „lovi“ lažne vesti konačno imaju nešto što bi moglo da ih zaustavi ili makar stavi pod aktivnu kontrolu.
Facebook: Ne brinite, zaštitićemo vas
Facebook ima novo dugme (i čemu služi)
„Osnaživanje zajednica“ kako zajednički Facebook naziva ove promene, doneće celom svetu „reset“ News Feed sadržaja, stavljajući zaista akcenat na objave prijatelja, ali i nedvosmisleno povećati zaradu mreže, jer će oglašivači biti primorani da plaćaju više kako bi se videli na News Feed-u običnih korisnika. Sve to upakovano je u celofan odbrane od lažnih vesti i na kraju zaista imamo jedan novi Facebook, koji su korisnici prihvatili. Bunt je u Srbiji odavno prošao, a sigurni smo da će tako biti i širom sveta.
Ipak, oni koji su čekali da se Facebook vrati na staro biće razočarani, jer se to, očigledno neće desiti, makar ne onako kako su mislili da hoće…
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.