Huawei i Microsoft: PR kampanja ili nešto više? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Huawei i Microsoft: PR kampanja ili nešto više?

Huawei i Microsoft u simboličnom savezu za zaštitu sajber bezbednosti i kakvu koristi svet i korisnici mogu imati od toga

 Izvor: MONDO portal.

Nedavno smo pisali o saradnji kompanija Microsoft i Huawei, koji su se udružile kako bi zajednički kreirale bolji „biznis ekosistem“ i za jednu i za drugu kompaniju, kao i za korisnike koji žele u Kini da koriste Microsoft usluge, servise i proizvode, kao i korisnike u SAD, koji žele da koriste Huawei rešenja i uređaje. Zbog sve češćih i žešćih napada dveju vlada, međusobnih optužbi za špijunažu i drugačijih stavova o sajber bezbednosti, ove dve kompanije oformile su neobičnu „uniju“.

Pitanje povodom sajber bezbednosti u Pekingu i Vašingtonu stvara nesvakidašnja partnerstva kao što je partnerstvo dve vodeće tehnološke kompanije sa suprotnih strana Velikog kineskog zida. Ovo partnerstvo spaja softverskog diva Microsoft, jednu od najznačajnijih američkih kompanija u Kini, i Huawei, kinesku kompaniju sa globalnim ambicijama koja želi da uđe na unosno američko tržište opreme za telekomunikacione mreže.

Huawei: Bićemo broj jedan, sigurni smo!

Kako Huawei testira svoje telefone >>>

Ovaj savez deluje relativno površno u suštini, iako je formalno veoma simboličan. U saradnji su stvorili „vodič za kupce“, u kojem se iznose bezbednosni problemi tokom proizvodnje i instalacije mrežnih sistema visoke tehnologije. Vodič je zapravo objavila neprofitna organizacija EastWest Institute koja se nalazi u Njujorku i blisko je sarađivala sa dvema kompanijama tokom ovog projekta.

Prvo ćemo opisati šta se nalazi iza odluke da se stvori ovo uputstvo, nakon čega ćemo preći na širu diskusiju o tome da li će ono imati značajnog uticaja na debatu o sajber bezbednosti.

Najveći problem za kompaniju Huawei je zabrana od strane Vašingtona da se uvozi njena osnovna oprema za mreže, koja datira iz 2012. godine kada se u vladinom izveštaju navelo da takva oprema predstavlja rizik za nacionalnu bezbednost zbog potencijalne sajber špijunaže od strane Pekinga. Nije ponuđen nijedan dokaz o takvoj vrsti špijunaže, iako veći izvor straha predstavlja mogućnost za takvom špijunažom zbog tradicionalno bliskih veza između zvaničnog Pekinga i mnogih kineskih kompanija.

Microsoft se suočava sa sličnim izazovima u Kini koja je prošle godine donela novi zakon o sajber bezbednosti, toliko strog da je većina tehnoloških kompanija sa zapada bila prinuđena da se udruži ne bi li mogle da nastave da prodaju opremu firmama povezanim sa kineskom vladom i velikim državnim kompanijama. Strane kompanije se žale da je novi zakon prezahtevan i da ih primorava da otkrivaju poverljiv materijal poput izvornih kodova, i to u zemlji koja je ozloglašena zbog krađe intelektualne svojine.

Snouden: Tramp je OK, imamo veći problem!

Ono što dodatno komplikuje ovu situaciju je skandal sa Edvardom Snoudenom, koji je 2013. godine pokazao da se Vašington zaista jeste bavio sajber špijunažom na svetskom nivou, kako svojih rivala tako i saveznika. Prilično je posramljujuće to što je skandal otkrio i da su SAD direktno špijunirale Huawei tako što su presretali informacije na internim telekomunikacionim mrežama ove kompanije.

Windows 10 default wallpaper
Windows 10 default wallpaper
Izvor: Microsoft/Mondo

Nezavisnost u odnosu na Peking

U kompaniji Huawei su više puta ponovili da su nezavisni u odnosu na Peking, što je verovatno tačno. Microsoft i ostale velike zapadne kompanije su bili obazriviji u svom protivljenju strogim kineskim zakonima o sajber bezbednosti, verovatno iz straha od odmazde u slučaju da se previše žale. Ali većina velikih stranih tehnoloških kompanija izrazile su svoje stavove kroz organizacije poput nacionalnih privrednih komora i domaćih vlada.

Uzevši sve ovo u obzir, ovaj najnoviji „vodič za kupce“ kompanija Microsoft i Huawei deluje prilično simbolično, iako najverovatnije neće biti od bilo kakve stvarne koristi za korisnike. U vodiču se navodi pet principa, od kojih je očekivano prvi onaj, koji kaže da je otvoreno tržište u svačijem interesu zarad očuvanja inovacija. Ova smernica je uperena više ka čitaocima u državnim vladama nego u ostalim kompanijama, iako bih se i komentator Forbes magazina, Dag Jang*, složio sa tim generalnim principom.

Ono što je verovatno bitnije od samog vodiča jeste način na koji su dve strane sarađivale na ovom projektu, koristeći čuveni Wall Street Journal za promociju svoje akcije. Još jedan interesantan detalj jeste to da je Huawei otvoreno pričao o vodiču kroz intervju svog glavnog činovnika za bezbednost u SAD, Endija Pardija, koji očigledno nije Kinez. U kompaniji Microsoft su odbili da daju komentar, što je verovatno posledica pritajenog pristupa većine zapadnih kompanija tokom celog procesa zbog straha od odmazde iz Pekinga.

Na kraju krajeva, u problemu sajber bezbednosti najbitniji su poverenje i tehnologija. Trenutno je veoma malo poverenja između Vašingtona i Pekinga, ponajviše zbog otkrića iz skandala Snouden i učestalih primedbi iz SAD da veći hakerski napadi na zapadne kompjuterske sisteme dolaze iz Kine.

Stiče se utisak da je ova akcija kompanija Huawei i Microsoft deo ranije započete PR kampanje kompanije Huawei koja nastoji da smanji tenzije između vladinih lidera sa obe strane Velikog zida. Kampanja će možda postići određeni uspeh, ali reči su od malog značaja kada se ponavljaju incidenti koji dokazuju da je sajber špijunaža stvarna pretnja. Umesto toga, ono što je zaista potrebno jeste razvoj novih sistema, smatra Forbes, i tehnologija koje značajno smanjuju ili eliminišu pretnju za sajber bezbednost, a za to će biti potrebno vreme i jasno smanjenje nivoa napada na sisteme.

Nova (PR) kampanja kompanija Huawei i Microsoft sa ciljem da umanji tenzije između Vašingtona i Pekinga oko problema sajber bezbednosti koji utiču na međunarodno poslovanje ovih kompanija, neće biti od velikog značaja i ono što je zaista potrebno je bolja tehnologija kojom bi se sprečili hakerski napadi, smatra komentator Forbes-a.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

__________________

*Dag Jang je bivši glavni izveštač Rojtersa o u vezi sa kineskim kompanijama, koji predaje finansijsko novinarstvo na Univerzitetu Fudan u Šangaju. Ako želite da pročitate još njegovih tekstova o tehnologiji u Kini, posetite Dag Jang sajt.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi