Dve najveće IT kompanije današnjice i dva najveća konkurenta u manje od 24 sata predstavila su nove proizvode i softver. Ovo je lični stav o tome…
Danas nije lako biti uspešna IT firma. Vreme kad je bilo dovoljno baviti se razvojem softvera ili hardvera i zvati se IT firmom da bi odmah bili "kul" i bogati odavno je iza nas. Ovih dana svaka IT firma mora da se bori za svakog pojedinačnog korisnika konstantno. Hardver je manje-više dotakao plafon i nećemo videti posebne novine od kojih će nam "vilica padati na pod", ali očekujemo fina unapređenja i pronalaženje novih načina na koji ćemo aktuelan hardver moći da iskoristimo da bismo živeli lepše i u kvalitetnije.
I dok hardver isporučuje sirovu snagu za sve naše potrebe softver je taj koji je razvodi, kanališe i usmerava ka onome što bi trebalo da ispuni naša očekivanja. Nekada je Apple bio taj koji je to umeo da radi. Stiv Džobs je očigledno bio motor svega sjajnog i inovativnog (ma koliko težak kao saradnik bio).
Nažalost, BIO je… i to se oseti sa svakom novom Apple konferencijom.
Apple MacBook Pro: Baš SVE što biste trebali znati
Upoznajte Apple iPhone 7 i iPhone 7 Plus
Poslednja "keynote" prezentacija, na kojoj je predstavljen MacBook Pro u tri varijante, verovatno je učinila da se Stiv Džobs okreće u grobu! Apple ne samo da nije opravdao status inovatora, koji toliko želi da mu bude spočitan, nego je na više nivoa iznervirao i one koji ga vole, a posebno one koji osporavaju ono što čuvena kompanija radi.
Kad ste najvrednija kompanija u svetu biznisa od vas se s pravom očekuju velike stvari. Nažalost, Apple iPhone i Apple MacBook Pro poslednje generacije možemo nazvati kako god hoćemo, samo ne velikim stvarima.
Kad je iPhone u pitanju, jasno je već svima da je Apple izgubio "oštricu" koju je imao u vreme iPhone 4S ili iPhone 5 premijera. Vrlo malo novih stvari, godinama isti dizajn, alaba hardverska unapređenja i puuuno demagogije, koja već svima ide na živce (Džoni Ajv je najpreplaćeniji glasovni glumac kojeg znamo!). Da je ovo što pričamo činjenično stanje pokazuju i poslednja dva tromesečja u kojima je prodaja iPhone uređaja pala za 16, odnosno šest odsto u odnosu na 2015. godinu, a stalan iPad i Mac pad da i ne spominjemo.
I onda, nakon dve godine od kad smo videli iole inovativne MacBook Pro računare Apple stupa na scenu i najavljuje lakšu i manju generaciju, jačeg hardvera, ali ne bez kompromisa!
Navikli smo da Apple predvodi sve druge kad su u pitanju novi trendovi tehnologije, ali sa iPhone i posebno MacBook Pro poslednjim generacijam se prilično zaleteo, rekli bismo (mada, ovaj trend traje već neko vreme).
Apple 40 godina menja sve(t) - pogledajte kako!
Poslednja iPhone generacija nema 3.5 mm ulaz i u momentu kad se Apple svim silama trudi da nas ubedi kako svi moramo i za naše dobro kako bismo trebali da pređemo na bežično slušanje muzike, bežične EarPods sluške kasne i nema najave da li će stići do kraja godine. S druge strane, iPhone 7 sluške ne možete da koristite na MacBook Pro računaru, jer ovaj nema Lightning ulaz, a nema ni čitač kartica, kao ni klasični USB (četvrtasti) ulaz. Zamenili su ih USB Type-C i Thunderbolt priključci, koji su još uvek jako retki, čak i na novijim gedžetima.
Pored njih, odleteli su i HDMI, MagSafe ulazi, stavljen je procesor koji nije najnovije generacije, a nemate ni način da povežete iPhone na MacBook Pro, jer im kablovi i ulazi nisu kompatibilni. Da biste to učinili moraćete da date između 20 i 35 dolara (ili evra u Evropi), što nikako nije "genijalan" način da "svrsishodno" koristite sve svoje uređaje u "savršenom ekosistemu", kako Apple to uporno proklamuje i reklamira.
I pored toga što MacBook Pro računari izgledaju sjajno, i pored toga donose određena hardverska poboljšanja, jedino realno unapređenje, na koje smo čekali dve godine, jeste Touch Bar. To je OLED touchscreen na kojem se prikazuju opcije u zavisnosti od aplikacije do aplikacije. Touch Bar je, zapravo, jednostavniji i bolji sistem prečica i najčešće korišćenih opcija aplikacije u kojoj se korisnik trenutno nalazi. Pored svoje funkcionalne namene ima i vizuelnu svrhu i stvarno izgleda atraktivno.
Ali, da li je sve to dovoljno da opravda cenu između 1.400 dolara tj. evra, koliko će verovatno biti cena u Evropi, i 3.400 dolara tj. evra, koliko će stajati najskuplji i najbolji MacBook Pro 15, nismo sigurni, čak bismo rekli da je to bezobrazluk (recimo, Touch Bar ne dolazi sa svim modelima, nego samo na onima koji imaju višu cenu).
Ali, dobro, korisnici su glavni sudija, pa ćemo videti šta će reći…
Microsoft između softvera i hardvera
S druge strane imamo Microsoft koji je dvadesetak sati pre Apple kompanije predstavio svoje novitete, koji su iz gotovo istog domena.
Recimo, najavili su Windows 10 Creators Update, koji je okrenut kreativcima i stvaraocima digitalnog, umetničkog i 3D sadržaja. Najavili su mogućnost jeftinijeg ulaska u virtuelnu realnost, na kojoj će raditi sa partnerima koji proizvode hardver. Softver za sve to je već deo Windows 10 operativnog sistema. Prikazali su nove načine integrisanja Xbox konzole u svakodnevni život i komunikaciju, tako što su omogućili kvalitetnije strimovanje igara preko mreže i organizovanje turnira. Stigao nam je Surface Book i7, a zvezda događaja bili su Surface Studio PC i novi Surface Dial, dodatak koji omogućava nov način upravljanja Surface linijom proizvoda, uključujući ranije najavljene modele tableta i Book računara.
Sve ovo je najavljeno uz daleko razumnije cene i isporuku gotovo odmah.
Surface Book i7 ima neverovatan hardver, sa dvostruko jačom grafikom, "brutalan" ekran i bateriju koja traje do 16 sati! Surface Studio je priča za sebe i najbolje bi bilo da pročitate sve detalje o novom PC konceptu na linku, jer nemamo mesta sad ovde sve da nabrojimo. Dakle, od nekoga od koga se ništa nije očekivalo Microsoft je postao predvodnik novog talasa računarskog hardvera. Ono što posebno raduje jeste činjenica da je Microsoft (o, hvala ti bože!) počeo da sluša ono što mu se kaže. Zbog toga su i napravili nove uređaje takvim kakvi jesu - odlični i da gotovo svaki korisnik poželi da ih koristi.
Sećate se Paint-a? Dobio je 3D verziju, pogledajte!
Microsoft je očigledno prešao dugačak put i transformaciju od dosadne, "teške" softverske kompanije u moderniju i "kul" hardversko - cloud - softversku kompaniju (u Microsoftu vole da se zovu korporacijom). Za razliku od Apple računarskog biznisa Surface je neverovatno popularan alat među "radnom klasom", ali i mlađim korisnicima zbog svojih "sve u jednom" karakteristika, što Apple nikad nije nudio. Surface je već nekoliko godina "zlatna koka" Microsoft poslovanja i to će tako i ostati, očigledno.
Vrlo zanimljivo će biti pratiti reakciju tržišta na Surface Studio PC, koji je direktan napad na Apple Mac "All in One" segment, koji je dosad bio monopolista na tržištu.
I, umesto zaključka…
Ako govorimo o inovacijama i mestu inovatora na koji se drugi ugledaju, jasno vam je da Apple to više nije. Makar je tako u ovom trenutku. Da li je to zato što ih vodi Tim Kuk, koji nikad nije bio vizionar i srčan čovek, poput Stiva Džobsa, da li je to bahatost iste te kompanije, koja je sigurna u uspeh svojih proizvoda ili možda samo trenutan "prazan hod", dok se ideje ne obnove, ne znamo, ali smo sigurni da su svi od Apple kompanije očekivali mnogo više - hteo neko to da prizna ili ne…
Uostalom, pogledajte komentare stranih medija, pročešljajte društvene mreže, potražite komentare korisnika, videćete da je većina "mlako" reagovala na Apple "inovacije", zapravo na uobičajene i već viđene, čak i korišćene stvari koje nam je Apple poturio kao inovacije - touch ID senzor u On/Off tasteru?! Molimo vas…
Ovog puta Microsoft dobija rundu - sve je uradio kako treba! Videćemo kakav će odgovor da ponudi Apple … jedva čekamo!
A šta vi kažete?!
Ko je bio bolji, Microsoft ili Apple?
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku, Twitteru i Instagramu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.