Oženio svoj iPhone! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Oženio svoj iPhone!

Ali nije on jedini koji oseća "neraskidivu" vezu sa svojim mobilnim telefonom - sve nas je više takvih, u celom svetu!

  Izvor: AP Photo/ Glenn Nicholls

Neverovatne stvari pamti Las Vegas, ali da muškarac oženi svoj mobilni telefon, to ne verujemo da je mogao da predvidi ni najslobodniji filmski scenario. Šalu na stranu, ali Aron Červenak je prvi čovek koji je i zaista oženio svoj telefon. Izabrao je iPhone poslednje generacije, a Aron je uspeo da se simbolično obaveže na večnu ljubav, jer zakon u Nevadi (još uvek) ne dozvoljava venčavanje "intimnih stvari i objekata".

Poruka koju Aron ovim venčanjem šalje je istovremeno i smešna i zabrinjavajuća: "Naravno da nije isto osećanje kao kad se venčate sa osobom, emotivna veza je potpuno drugačija. I ovaj brak je simboličan, pošto ga ni zakon ne podržava, ali je poruka jasna. Ovi mali uređaji postali su izuzetno važni svima nama, a ovaj brak pokazuje koliko je to zaista uzelo maha", i nastavio: "Ljudi su toliko vezani za svoje telefone i žive s njima non-stop. S telefonom su 24 sata, idu s telefonom na spavanje i prva su stvar koju vide ili uzmu u/za ruke ujutru kad se probude".

Aron je svetu želeo da pošalje poruku koja će im ukazati na to koliko veruju i koliko su zaslepljeni gedžetima, a da bi to uradio došao je ćak iz Los Anđelesa!

Pogledajte video s venčanja...

Aaron Chervenak oženio iPhone.
Izvor: makai Europe GmbH.

Sve ovo dobija ozbiljniji kontekst kad pogledate statistiku najnovijeg istraživanja koje je obavljeno na temu povezanosti ljudi i uređaja.

Trećina korisnika spremna je da postavi mobilne telefone ispred prijatelja. Sa druge strane, čak 93 odsto njih će bez razmišljanja dati PIN kod svog mobilnog telefona, kada od njih to zatražite, dovodeći u rizik sigurnost njihovog „digitalnog najboljeg prijatelja“.

Eksperiment u okviru kojeg je od učesnika traženo da prema redosledu važnosti rangiraju određene ljude i predmete u njihovim životima, otkrio je da je 37 odsto ispitanika ocenilo mobilni telefon kao više ili podjednako važan aspekt života u odnosu na njihove bliske prijatelje. Rezultat ovog eksperimenta, koji su u ime kompanije Kaspersky Lab sproveli istraživači sa univerziteta Würzburg i Nottingham Trent, ukazuje na to da mobilni telefoni imaju sve predispozicije da postanu važniji čak i od prijatelja.

U okviru eksperimenta, od učesnika je traženo da na dijagramu šahovske table postave slike koje predstavljaju određene ljude i predmete u njihovim životima, u odnosu na njih same. Dok su porodica, prijatelji i kućni ljubimci bili pozicionirani bliže ispitanicima u odnosu na mobilne telefone, mnogi drugi značajni ljudi u životima ispitanika, uključujući i ljude sa kojima svakog dana rade ili studiraju, bili su u senci njihovih digitalnih prijatelja.

Skoro trećina ispitanika (29 odsto) izjavila je da su im mobilni telefoni podjednako ili više važni od njihovih roditelja, dok je jednom od pet ispitanika digitalni uređaj bio važniji od partnera. Čak 17 odsto ispitanika uvrstilo je mobilne telefone u kategoriju od najvećeg značaja, iako je samo 1 odsto njih izjavilo da je mobilni telefon važniji od bilo čega u njihovom životu.

Uprkos vrednosti koju korisnici pripisuju uređajima kao izvoru zabave, informacija i skladištenja podataka, učesnici u ovom eksperimentu bez mnogo razmišljanja otkrivali su informacije o PIN kodu telefona, kada je od njih to zatraženo, dajući nepoznatim osobama pristup ličnim i osetljivim podacima. Tokom eksperimenta, čak 93 odsto učesnika otkrilo je PIN kod njihovog najboljeg digitalnog prijatelja, na zahtev istraživača.

Astrid Karolus, psiholog sa univerziteta Würzburg, vodila je ovu studiju. Ona je rekla: „Telefoni su sastavni deo našeg života, i ova studija predstavlja psihološki dokaz te tvrdnje. Prijateljski odnos sa mobilnim telefonima znači da imamo neverovatan stepen poverenja u nepokretne objekte, toliko veliki da ih smatramo bližim i važnijim delom našeg života u odnosu na mnoge osobe. Imajući ovo u vidu, bili smo iznenađeni kada smo ustanovili koliko je bilo lako da saznamo PIN kodove mobilnih telefona ispitanika. Pred ispitanicima je bio zadatak da određeni vremenski period sede u čekaonici, nakon čega bismo ih mi pitali za informacije o njihovoj telesnoj visini i PIN kodu telefona. Bez puno dvoumljenja, većina ljudi nam je odmah dala te informacije. To je zabrinjavajuće, zato što ukazuje na to da smo spremni da digitalne prijatelje, kao i podatke koji se na njima nalaze, izložimo riziku”.

Izjednačavanje uređaja sa ljudskim kvalitetima nije toliko novo. Ogledi iz 1990. godine pokazali su da ljudi pripisuju ljudske osobine računarima tokom interakcije sa njima.

Dejvid Em, viši bezbednosni istraživač u kompaniji Kaspersky Lab, prokomentarisao je o bezbednosnim posledicama koje se dovode u vezu sa postojanjem emotivne povezanosti sa uređajem: „Nadovezujući se na prošlogodišnja istraživanja u vezi sa digitalnom amnezijom, fenomena koji sugeriše da često zaboravljamo informacije koje možemo pronaći na našim uređajima, ovaj poslednji eksperiment dodatno potvrđuje postojanje snažne emotivne veze koju imamo sa našim telefonima. Još jedna zanimljiva informacija jeste da su ljudi ocenili mobilne telefone kao daleko važnije od laptopova i drugih uređaja koji sadrže iste količine informacija, naglašavajući simboličnu ulogu koju naši telefoni, kao digitalni prijatelji, imaju, a to je uloga uređaja koji je uvek uz nas. Imajući u vidu ovu emotivnu vezu sa mobilnim telefonima, to znači da će proces donošenja odluka kada je u pitanju zaštita podataka biti više ograničen. Već je poznato da mnogi ljudi zaboravljaju da obezbede svoje mobilne telefone, budući da na njih gledaju kao na deo sebe, a to ih može učiniti ranjivim na sajber napade”.

Pripisivanje većeg značaja telefonima nego prijateljima i poznanicima iz stvarnog života ukazuje na to koliko je važno da korisnici obezbede informacija koje imaju u tim uređajima.

Kompanija Kaspersky Lab u poslednje dve godine istraživala je društvene posledice digitalizacije i kako ona čini ljude potencijalno ranjivim na sajber kriminal. Rezultati ovog istraživanja dostupni su na VEB STRANICI.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA