Sjajna ideja i samo 48 sati rada bili su dovoljni da se stvori SAVIO aplikacija koja će poboljšati bankarstvo u Srbiji, a moguće i šire.
Priča o SAVIO aplikaciji je vrlo zanimljiva. Do 27. maja niko nije ni razmišljao o onome što će ona poboljšati, a onda su se četiri programera sa tri tačke sveta okupila na Fintech hakatonu i omogućila da Societe Generale banka u budućnosti svojim klijentima ponudi bolji način onlajn bankarstva i kontrolu troškova u realnom vremenu.
Pobednički tim Zapon, koji je kreirao SAVIO aplikaciju, čine Veljko Đuričić, Arman Kojić, Joana Marcinkovski i Ivan Radivojević. Peti član, Jelena Janković, odustala je pre početka hakatona zbog organizacionih problema. Veljko je iz Srbije, Arman je rođen na Islandu, ali živi u San Francisku, Poljakinja Joana trenutno živi u SAD, ali je na proputovanju Evropom bila u Srbiji i "uskočila" u ekipu, dok je Ivan iz Ivanjice i trenutno živi i radi u Beogradu.
Ova neobična i zanimljiva "svetska" ekipa stvorila je SAVIO aplikaciju na prvom Fintech hakatonu, u organizaciji ICT Hub-a, KPMG-a i Societe Generale banke.
Hakaton je održan bez pauze od 27. do 29. maja u Beogradu, a učesnici su na raspolaganju imali sve što im je bilo potrebno za uspešan rad i razonodu u pazi rada.
Pogledajte kako je bilo na hakatonu u galeriji:
Na hakaton se prijavilo oko 150 ljudi, a odabrano je 16 timova koji su 48 sati radili na kreiranju inovacija u oblasti digitalnog bankarstva. Cilj kreiranih aplikacija trebalo je da bude nov način na koji se digitalni podaci mogu iskoristiti u cilju rešavanja potreba klijenata u realnom vremenu, bolje planiranje i upravljanje finansijama pojedinaca, kao i povezivanje banke, partnera i individualnih klijenata.
MONDO portal imao je priliku da porazgovara sa pobednicima hakatona, Zapon timom (Veljkom i Ivanom), koji su nam otkrili detalje o aplikaciji, kako je nastala i šta očekuju od nje u budućnosti.
1. O čemu ste razmišljali tokom 48 sati nespavanja - šta Vas je održalo budnim i kako ste sačuvali koncentraciju?
Veljko Đuričič: Moram da dodam da zbog nepoznavanja pravila, nisam se prethodno spremio i naspavao, tako da sam bio budan od petka u sedam ujutru do nedelje do 23 sata. Za sve to vreme sam jedanput otišao kući da se okupam i presvučem i jednom se odmarao na podu dva sata. Moram da se zahvalim i pohvalim organizatore, jer su obezbedili velike količine energetskih pića i kafe i to me je, zajedno sa velikom željom da posao odradimo do kraja, održalo budnim. Sigurno je na ceo osećaj uticala i jako pozitivna i podsticajna atmosfera koju su stvorili kako učesnici tako i mentori i organizatori. U momentima pada koncentracije, pomogao je i stoni tenis.
2. Kako ste došli na ideju za aplikaciju?
Veljko Đuričič: Nakon što smo dobili teme, usledio je "brainstorming" Armanna, Ivana i mene (Joanna je došla tek u subotu). To je trajalo otprilike šest sati. Sve se dešavalo u i ispred ICT Hub-a.
Ivan Radivojević: Na ideju za aplikaciju smo došli zajedno kroz razgovor, što izdvajam kao vrlo bitno i stavljajući se u ulogu korisnika aplikacije, što je najvažnija odluka i pravi ugao gledanja, što je dokazala i nagrada za aplikaciju.
3. Da li je aplikacija razvijena u potpunosti na Fintech hakatonu ili je na njoj rađeno i ranije?
Veljko Đuričič: Niko od nas pre toga nije imamo dodira sa takvim tipom problema niti sa aplikacijama. Kompletna ideja, dizajn i implementacija je osmišljena i urađena u prostorijama ICT Hub-a za tih 40-tak i nešto sati.
Ivan Radivojević: Tako je, aplikacija je u potpunosti razvijena u 48 sati hakatona, sve od ideje do kodiranja.
4. Zašto je ova aplikacija posebna u odnosu na već postojeće aplikacije za onlajn bankarstvo?
Veljko Đuričič: Ideja za aplikaciju SAVIO je potekla od iznenađujuće informacije da se u Srbiji samo 25 odsto transakcija obavlja karticama/elektronski, što znači da se ostalih 75 odnosi na keš. Kad smo tu informaciju identifikovali kao problem, nametnule su se ideje kako da se problem prevaziđe iz ugla banaka\kompanija, a u smislu praćenja potrošnje klijenata i ponude različitih bankarskih/ili loyality proizvoda u skladu sa potrošnjom pojedinca. Aplikacija SAVIO omogućava grupisanje troškova u različite kategorije (hrana, garderoba, restorani, gorivo….) što je kasnije osnova za praćenje troškova, što bi koristilo kako klijentima radi uštede tako i bankama/kompanijama radi ponude različitih proizvoda. Korisnici bi sami pravili "bazu" tj. kolekciju svojih kešom plaćenih računa sa pripadajućom vrstom troška (OCR-om se postiže čitanje iznosa i PIB-a) i to je razlikuje od ostalih aplikacija tog tipa. Još jedna bitna funkcionalnost je objedinjavanje svih loyality kartica koje pojedinac poseduje čime prestaje potreba za njihovim fizičkim posedovanjem u momentima kupovine.
5. Šta sve korisnik može da uradi s aplikacijom?
Veljko Đuričič: SAVIO je zamišljen kao nezavisna aplikacija koju bi ljudi koristili pre svega za praćenje svoje potrošnje, kako bi efikasnije iskoristili budžet kojim raspolažu. Međutim, iz ugla Banke, ukoliko bi se aplikacija SAVIO brendirala, dobija se mogućnost da Banka kompletira nedostajuće podatke o keš transakcijama koje njeni klijenti obave, a koje se različitim analizama mogu iskoristiti kako bi se kreirali i nudili proizvodi koji bi bili interesantni klijentima. Na primer, na osnovu potrošnje goriva, može se izračunati koliko bi klijent uštedeo ukoliko bi ugradio gasni uređaj u svoj automobil. Na osnovu ove informacije, Banka bi tom klijentu mogla da ponudi kredit za ugradnju gasa i slično.
Ivan Radivojević: Korisnik aplikacijom, u najkraćem, može na bolji način pratiti svoje navike, a uz to i dobiti korisne sugestije kako može poboljšati svoj finansijski status.
6. Da li je aplikacija prilagodljiva i za tržišta van Srbije?
Veljko Đuričič: Aplikacija je sigurno korisna za sva tržišta koja imaju problem praćenja plaćanja (transakcije) ostvarenih kešom. Može biti primenljiva i na tržištima gde ne postoji toliki broj keš transakcija ukoliko bi se uvezala sa core sistemom banke. U tom slučaju se ne bi nudio deo za slikanje i OCR-ovanje računa. Iskreno, SAVIO za sada postoji samo kao prototip, koji bi se razvijao dalje u zavisnosti od okolnosti, ali trenutno u ZAP-u imamo bitan "proizvod" koji nam je primaran, a koji, može biti isto tako (a možda i više) interesantan firmama koji su bili sponzori Fintech hakatona. Ali o tom - po tom…
Ivan Radivojević: Aplikacija SAVIO je potpuno prilagodljiva za sva tržišta, ali je najkorisnija za tržišta bliska srpskom, iz okruženja i u zemljama sa sličnim navikama potrošača.
7. Kako banka Societe Generale može da je unapredi ili već implementira u svoj sistem?
Veljko Đuričič: Banka može značajno da je unapredi različitim sugestijama krajnjem korisniku (popusti, predlozi) i tako će ga motivisati da evidentira i više transakcija što će biti vrlo korisno i za obrade koje banka radi za sebe, jer će sami podaci biti statistički nezavisni i daleko bliži stvarnim podacima o navikama korisnika nego što su to podaci o transakcijama karticama, pošto korisnici kartice korisne uglavnom na istim mestima.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.