Ljudi veruju onlajn ljudima s kompletnim profilima | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ljudi veruju onlajn ljudima s kompletnim profilima

Da li je tako i kod vas?

  Izvor: Promo/BlaBlaCar

Istraživanje univerziteta NYU Stern i kompanije BlaBlaCar otkriva da onima koje poznajemo samo preko interneta verujemo gotovo kao i prijateljima. Istraživanje sprovedeno na više od 18.000 ljudi širom Evrope otkriva kako se u online zajednicama gradi poverenje.

Tehnologija i internet zaslužni su za neverovatne promene u tome koliko i kako se gradi međusobno poverenje putem interneta, pokazalo je istraživanje koje su sproveli američki Univerzitet NYU Stern i kompanija BlaBlaCar, najveća svetska zajednica za deljenje prevoza.  

Ulazak u doba poverenja, naziv je studije koje potpisuju Arun Sundararadžan, profesor Univerziteta NYU Stern i Frederik Mazela, osnivač kompanije BlaBlaCar, a koja analizira podatke dobijene anketiranjem 18.289 ljudi koji dele prevoz u 11 evropskih zemalja. Cilj istraživanja bio je da se razume kako pojedinci ukazuju međusobno poverenje i pre nego što se upoznaju uživo.

Digitalno poverenje je za međuljudsko poverenje ono što je otkriće telefona bilo za komunikaciju među ljudima. Telefon je odjednom omogućio trenutnu komunikaciju sa bilo kim, dok digitalno poverenje podjednako omogućava da trenutno spoznamo nečiji ‘kapital poverenja’. Digitalno doba menja poverenje - njegov doseg i trenutnu dostupnost”, izjavio je Mazela.

Zapanjujuće otkriće istraživanja svedoči o tome da ispitanici više veruju pojedincima sa popunjenim profilima, sa kojima su se upoznali samo na internetu, nego komšijama i prijateljima, a skoro podjednako kao prijateljima i porodici.

Prema istraživanju, ispitanici imaju puno poverenje u:

- 94 odsto članove porodice

- 92 odsto prijatelje

- 88 odsto članove BlaBlaCar zajednice sa popunjenim profilom

- 58 odsto kolege

- 42 odsto komšije i

16 odsto kontakte na društvenim mrežama.

Rezultati istraživanja pokazuju da online platforme omogućavaju građenje međuljudskog poverenja na globalnom nivou na dosad neviđen način. Međusobna povezanost i digitalno poverenje omogućavaju pojedincima da na internetu stiču ‘kapital poverenja’ koji nastaje kombinacijom popunjavanja profila informacijama o sebi i ocena koje dobijaju od drugih osoba sa kojima su imali jednokratnu interakciju.

Šta je to BlaBlaCar

BlaBlaCar je zajednica za deljenje prevoza koja povezuje ljude kojima je potreban prevoz sa vozačima koji imaju slobodna mesta u automobilu kako bi zajedno podelili troškove. Tokom putovanja, svi putnici doprinose novčanim prilogom kako bi vozači na taj način pokrili putne troškove ali ne i zaradili.

BlaBlaCar desktop i mobilne platforme su osmišljene tako da omoguće izgradnju sigurne i pouzdane zajednice zahvaljujući profilima članova koji jedni sa drugima dele informacije o sebi, uključujući i nivo pričljivosti počevši od “Bla”, preko “Bla Bla”, pa sve do “Bla Bla Bla” odakle i potiče ime BlaBlaCar.

Na taj način, danas možemo proceniti da li neko zaslužuje naše poverenje samo pregledom njihovog  profila i ocena drugih korisnika, bez potrebe da tu osobu upoznamo uživo. Te promene znače da se pojedinci sad nalaze u okviru ‘mreže poverenja’ što otvara beskrajne mogućnosti međusobnog povezivanja i saradnje putem interneta (što je ranije uglavnom bilo rezervisano za internet kupovinu), te će se ta mreža u budućnosti širiti i na interakcije sa visokim ulozima poput deljenja prevoza ili kratkoročnog iznajmljivanja smeštaja.

Pored toga, istraživanje je pokazalo da se poverenje stečeno u jednoj zajednici preliva i na druge, kao i da ima pozitivan učinak na celokupnu ekonomiju deljenja. Gotovo polovina ispitanika (48 odsto) izjavilo je da ih je deljenje prevoza učinilo otvorenijima prema drugim ljudima. Takođe, oni koji su isprobali  deljenja prevoza tri puta češće koriste i druge platforme u okviru ekonomije deljenja.

Digitalno poverenje olakšava interakcije visokih uloga u stvarnom svetu. To poverenje je infrastruktura budućnosti koja će sledećim generacijama biti izvor preklapanja digitalnog i stvarnog sveta. Ono pojedincima daje moć, preoblikuje načine na koje smo povezani jedni sa drugima i promeniće način na koji će se neke ekonomske aktivnosti odvijati u nadolazećim decenijama”, rekao je Sundararadžan.

Autori predviđaju da će sa osnaživanjem poverenja koje pojedinci imaju jedni u druge kroz uspešne ekonomske i društvene aktivnosti sa online poznanicima rasti i opšti nivo poverenja u društvu. Stoga najavljuju dolazak novog doba koje nazivaju Doba poverenja (Trust Age).

Za više informacija, na linku možete preuzeti  izveštaj “The Trust Report”.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

Tagovi

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA