Uskoro će Google pretraga postati još bolja, evo i kako!
U Dubrovniku je Google prezentovao nova dostignuća svoje pretrage, ali i servise koji mogu da unaprede poslovanje i turizam. Konferencija ThinkTravel okupila je odabrane medije iz dvadesetak evropskih zemalja, a Srbiju je predstavljao MODNO portal.
Živimo u doba povezanog sveta, uređaji i internet postaju jeftiniji, ali moćniji i sve veći broj ljudi biće povezan na internet. Ipak, ono najvažnije jeste to da se način na koji koristimo internet konstantno menja.
Danas, Internet je trenutno uglavnom ono što se vidi na mobilnom ekranu. Mobilnost je postala imperativ interneta. Tražimo, pretražujemo, upoređujemo, pregledamo, unosimo i dobijamo informacije - na mobilnom i sve češće u pokretu. Želimo da završimo posao i od uređaja koji koristimo očekujemo da nas razume i pomogne nam u tome - da nauči naše navike i doprinese ostvarenju ciljeva.
Imamo moć kompjutera i skladišnog prostora, koji su dostupniji i jeftiniji nego ikad. Tu moć Clouda i kompjutera kako želimo, koliko želimo i na način na koji želimo.
Kopiranje realnosti u digitalnu stvarnost jeste ono što se trenutno dešava sa pretragom. Sve što je živo imaće svoj digitalni duplikat i biće „pretraživo“. Svet se mapira na dinamičan i nepojmljiv način, i to je očigledno neizbežno da bi budućnost funkcionisala na način kojem težimo.
Budućnost pretrage interneta lako se može razumeti, ako se pogleda način na koji je uređen život bogatih ljudi. Oni ne kažu „Ići ću na zimovanje“. Bogataši kažu „Ići ću na zimovanje krajem decembra“ ili imaju tačan datum odlaska na put. U organizaciji i planiranju pomaže ima određeni broj ljudi tj. asistenata ili asistent, koji na sebe preuzima taj deo posla, ali i zna kad bi zimovanje trebalo da se desi - bez pitanja, na osnovu činjenica i razgovora asistent će zaključiti da je zimovanje u tom trenutnu najbolje rešenje i preduzeti korake da se ono desi. Ovo je model po kojem će funkcionisati buduća pretraga i model kojem se teži tokom pretrage - automatizovana i pretraga zasnovana na iskustvu korisnika, sa rezultatima koji će korisniku biti ponuđeni onda kad su mu potrebni, i to da korisnik i ne pita za njih, ali ih očekuje.
Izvor: Promo/GoogleZahvaljujući kompjuterima i ostalim povezanim uređajima i nama će moći da pomogne veštačka inteligencija, koja će biti digitalna kopija ljudi koji pomažu bogatim korisnicima. Automatizacija i unapređenje pretrage vršiće se upravo preko digitalnih asistenata koji će vremenom postajati sve pametniji, na osnovu učenja i modela po kojim se njihov vlasnik ponaša.
Pretraga kucanjem ili pretraga na klasičan način postaće uskoro pretraga glasom i komunikacija sa digitalnim asistentom. Zapravo, to se već dešava sa Google Now i Google On Tap opcijama, ali se očekuje ogroman porast glasovnih pretraga i porast broja komunikacija sa digitalnim asistentom. Važno je napomenuti da je pretraga migrirala na sve uređaje. Od kompjutera, preko pametnih telefona i tableta, sve do fitnes uređaja i pametnih satova. Sledeća stanica je Internet of Things i komunikacija sa stvarima u kući.
Internet of Things je takođe i sledeće važno „mesto“ na kojem će se obavljati veliki broj komunikacija sa digitalnim asistentima, koji će imati svoju „svest“. Veštačka inteligencija koja upravlja pretragom postajaće prilagodljivija i pametnija. Naučiće da „uskoči“ i reši problem kad vi to niste rekli, ali to očekujete. Recimo, pametna kuća zaista će pozvati majstora da popravi slavinu koja curi ili veš mašinu koja se nije uključila. Frižider će zaista sam moći da vam poruči mleko i pavlaku kad primeti da je nema. I učiniće to preko onlajn prodavnice u koju vi idete, jer je to vaša omiljena prodavnica ili frižider, odnosno asistent iza njega jednostavno zna da je tamo cena mleka i pavlake vama najprihvatljivija.
Pretraga pomognuta asistentima i veštačkom inteligencijom još uvek zvuči kao naučna fantastika mnogim ljudima, ali je više nego prisutna. U to smo se uverili na Samsung Euro Forumu u martu, kad smo zaista videli frižider koji sam poručuje namirnice i šalje potrošene namirnice na spisak za kupovinu, koji se nalazi u telefonu. Ono što ovaj frižider još uvek mora da nauči jeste to da sve uradi sam, koristeći se automatikom i veštačkom inteligencijom, koja je dovoljno „svesna“ da sve kockice složi u mozaik sama.
A to vreme definitivno nije daleko!
Čekamo vaše komentare ispod i na Facebooku, Twitteru i instagramu!
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.