Nova društvena mreža u Srbiji: Amin umesto lajka! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nova društvena mreža u Srbiji: Amin umesto lajka!

Tehnološki slična Facebooku i Twitteru, po sadržaju odgovarajuća svom nazivu – za nekoliko dana okupila je 2.000 ljudi i laika i sveštenih lica.

  Izvor: Printscreen/Crkva.net
 crkva društvena mreža crkva.net Izvor: Printscreen/Crkva.net

Da biste joj pristupili, ne morate biti pravoslavac, ali morate biti pristojni.

Umesto lajka - amin. Umesto muzičkih hitova - crkvene pesme. Umesto novinskih naslova - citati iz Biblije. I Srpska pravoslavna crkva ima svoju društvenu mrežu. Ne toliko masovnu kao Facebook i Twitter, ali, kažu njeni osnivači, članovi Misionarskog odeljenja SPC-a, neophodnu.

"Smatramo da je misionarenje na internetu i te kako efikasno, i te kako donosi plodove, a biti slep i nem na tom prostoru ne donosi ništa dobro", kaže veroučitelj i osnivač mreže Crkva.net Aleksandar Milojkov.

Stevan Jovanović, veroučitelj i član Misionarskog odeljenja SPC-a dodaje da na tom internet prostoru ima toliko informacija, da ako ne budu oni "sejali na način na koji se seje – sejaće neko drugi". A osnivači su zamislili - sejaće se po modelu Facebooka i Twittera.

 crkva društvene mreže amin Izvor: Printscreen/Crkva.net

Dakle, na sajtu Crkva.net napravite svoj profil i onda pišete, objavljujete i na crkveni način kažete da li vam se nešto dopada.

Mreži je već pristupilo 2.000 ljudi.

"Umesto lajka imate ono čuveno amin, hteli smo da budemo originalni", dodaje Milojkov.

Jovanović za RTS kaže da ljudi sada uglavnom aminuju i lajkuju činjenicu da je mreža pokrenuta, radosni su, i otprilike iznose svoje stavove, kratke citate i ono što se može naći na drugim mrežama. Na drugim društvenim mrežama mogu se naći i drugi crkveni poglavari. Papa Franja na Tviteru i Instagramu, a ruski patrijarh Kiril - na najvećoj ruskoj pravoslavnoj društvenoj mreži.

Na mreži Crkva.net još nema srpskog patrijarha, ali ima sveštenika, teologa i laika. "Već su počele da se registruju crkvene opštine, očekujemo i eparhije. Pre svega jeste okrenuta mladima, a mladi danas vole, svidelo se to nama ili ne, kratke, jednostavne, brze i sažete informacije", dodaje Jovanović.

Za širenje informacija na crkvenoj mreži važe pravila ponašanja kao i na ostalim mrežama - bez vulgarnosti. Versko opredeljenje nije važno - dobrodošli su svi, pa i ateisti.

"U duhu jevanđeoskom, da kažem - ko ima uši neka čuje, a ko ima internet neka se konektuje - dobrodošli na Crkva.net i lajk za crkvu", zaključuje Milojkov za RTS.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi