Poprilično je lako oceniti nešto na društvenim mrežama kao dobro ili ne? Ako imate mnogo lajkova i omiljenih postova - to je dobro. Ako nemate, to i nije toliko dobro. Tako bi trebalo da funkcioniše, jel da?
E, pa, nije baš tako, sudeći prema DigitasLBi-u. Marketinška agencija radila je sa profesorom Jonahom Bergerom kako bi razvila novi način evaluacije efikasnosti društvenih mreža, način po imenu Contagious Index.
Očigledno je da ima dosta matematike koja svodi statistiku brenda na društvenim mrežama na jedan broj.
Za jednu stvar, indeks je normalizovan impresijama, što znači da ne dobijate veliki broj bodova samo zato što imate mnogo fanova. Na kraju krajeva, ukoliko imate milione pratilaca, logično je da ćete dobiti ogroman broj reakcija na svaku objavu, svaki post, ali to ne znači da radite posao ispravno. Neko ko ima manji broj pratilaca, može posao da obavlja mnogo bolje kada je povezivanje korisnika I fanova sa brendom u pitanju, piše TechCrunch.
Contagious Inex (zarazni indeks) ne služi baš za bodovanje pojedinačinih delova sadržaja, već za skup aktivnosti.
Na primer, Humans of New York je ocenjen kao najbolji arts/humanities brend na Facebook-u, sa 10 “zaraznih” poena. HUNY tretira svoje fanove kao globalnu online komunu, ne samo kao konzumente sadržaja. Na Twitter-u je kao top avio prevoznik ocenjen Delta brend, koji je ostvario ukupno 98 “zaraznih” poena zahvaljujući objavljivanju zanimljivih činjenica i saveta u vezi sa putovanjima.
DigitasLBi kaže da je Contagious Index dostupan svim klijentima, ali verovatno nije pogodan za sve biznise na društvenim mrežama.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.