Vi ste pitali nas, a mi smo u Parizu pitali one koji znaju odgovor na ovo pitanje, ali ne samo to, nego i na mnoga druga - pročitajte intervju koji smo napravili na Canon Expo događaju!
Sredinom 2014. godine ozbiljni IT sajtovi, poput The Verge ili Engadget-a, pisali su o tome kako se šuška da će Nokia telefoni dobiti Canon optiku u svojim kamerama i tako još više unaprediti kvalitet fotografija i videa koji korisnici snimaju. Ova vest, koja nikada nije ni potvrđena, a ni opovrgnuta, pojavila se nakon što su kompanije Canon i Microsoft potpisale ugovor o međusobnom licenciranju foto, video i PureView patenata od kada i jedna i druga imaju potpuni pristup patentima obe kompanije, što se desilo krajem juna pomenute godine. Vest je iizazvala lavinu komentara kod korisnika, a mi sada imamo ekskluzivnu priliku da vam otkrijemo šta je od svega toga ispalo na kraju - hoće li Canon praviti kamere za pametne i telefone uopšte ili neće.
Tokom ekskluzivne posete Canon Expo izložbi, koja se održava svakih pet godina u Parizu, imali smo priliku da pričamo sa Hermanom Anderlom, direktorom Canon kompanije za Centralnu i Istočnu Evropu, koji nam je otkrio neke vrlo zanimljive stvari, a sa nama je bio i Goran Sretenoski, direktor Canon Adria regiona, koji nam je ispričao više o tome kakvo je srpsko tržište.
MONDO: Hoće li Canon praviti kamere za mobilne telefone?
Herman Anderl:Ne! (oštro, pomalo zatečeno)
MONDO: Zašto tako kratko i zašto ne?
Herman Anderl:Jednostavno, stav korporacije Canon je takav i ne možemo dalje da pričamo na tu temu. Trenutno ne postoje takve ambicije i o tome ne razmišljamo, jer smo se bazirali na potpuno drugom tipu proizvoda.
MONDO: Da li su kamere mobilnih uređaja na neki način ugrozile Canon fotoaparate iz klase „point and shot“?
Herman Anderl:Ne bih rekao da su ih ugrozili, ali da su uticali na njihovu prodaju to je evidentno. Ipak, ne govorimo o velikim razmerama, koje bi na takve aparate uticala „pogubno“. Kamere smartfona ugrožavaju samo najpovoljniju liniju, koja je namenjena početnicima, dok ostale Canon proizvode to ne dotiče ni na koji način.
MONDO: Šta je prednost jednostavnih aparata u odnosu na kamere telefona, posebno onih povoljnijih, jer kao što vidite, sve više ljudi je već zamenilo ili namerava da koristi samo smartfon kameru?
Herman Anderl:Najveća prednost, pored neupitno kvalitetnijih fotografija i video snimaka, jeste i to što te fotografije, sa aparata, pogledate ponovo i izradite, dok fotke sa smartfona, ako ne odu na društvene mreže, ostaju u telefonu i gotovo nikada ne budu izrađene ili ponovo pregledane (brojke pokazuju da je tako sa do 80 odsto korisnika). Takođe, Canon putem svojih foto i Cloud servisa nudi lako otpremanje snimljenog materijala na bilo koji uređaj koji podržava internet i Cloud i omogućava brzu korekciju i obradu fotki i videa.
MONDO: Je li srpsko tržište foto opreme, štampača i skenera po nečemu specifična i da li se izdvaja od drugih u regionu?
Goran Sretenoski:Srpsko tržište je izuzetno napredno i rado prihvata inovacije. Mnogi servisi koji se tek predstave, posebno oni iz kategorije obrade i manipulacije dokumentima, testiraju se i to uglavnom uspešno na ovom tržištu. Takva je situacija, recimo sa Canon sistemom za video nadzor. Partneri iz Srbije koji prodaju naše proizvode i servise aktivnije se uključuju u promociju proizvoda i edukaciju korisnika kako da ih koriste i izuzetno smo zadovoljni što možemo da kažemo da je srpsko tržište jedno od ključnih u regionu. Canon je lider u štampi, kamera sektoru, ali i na polju skeniranja dokumenata u Srbiji. Takođe, srpsko tržište je dobro izbalansirano na svim nivoima i imamo gotovo izjednačenu prodaju kroz sve segmente - od najnižeg do najvišeg tržišnog dela. Veliki napredak u Srbiji je u poslednjem periodu postignut i na polju profesionalne i štampe velikih formata.
MONDO: Šta je to što srpski korisnici traže od Canon-a, pored dobrog proizvoda?
Goran Sretenoski:Korisnici iz Srbije sve više nam traže savete, odnosno načine na koje brzo, ali kvalitetno mogu da se edukuju za korišćenje uređaja, iz kojeg žele da izvuku maksimum i da unaprede svoje znanje o fotografiji. Baš iz tog razloga svakom kupcu EOS Canon kamere ili fotoaparata nudimo potpuno besplatnu edukaciju i knjige u okviru „Canon Akademije“ na kojoj svi polaznici imaju priliku da uče o proizvodu koji su kupili, o načinima kako da unaprede svoje fotke i video, ali i o pratećim servisima za obradu snimaka koje Canon ima u ponudi.
MONDO: Sarađujete sa Toyotom na konceptu virtuelne i realnosti koja okružuje vozača. O čemu se tačno radi i da li taj koncept planirate da ponudite i u Evropi?
Herman Anderl:Koncept pomešane realnosti, koja kombinuje realno okruženje učesnika sa elementima koji se projektuju pomoću Canon opreme omogućavaju nam da testiramo različite uticaje i reakcije u momentima koji su nalim onima koji se dešavaju u stvarnosti i rešimo moguće probleme koje bi loša reakcija vozača u ovom slučaju mogla da se dese. Ovaj koncept omogućava Canon Mreal sistem koji se može koristiti za najrazličitiju primenu u industriji ili u domenu istraživanja i razvoja u kojima ćemo je za sada i zadržati. Koncept planiramo da ponudimo i Evropi i na drugim tržištima, ali će se o tome odlučivati kada se Mreal nađe u fazi distribucije i upotrebe.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.
Uskoro ćemo pisati i o prvom 8K bioskopu koji smo posetili u Parizu, pogledajte!
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.