Saznajte kako da privučete pažnju, izbegnete klasične greške i napišete newsletter koji ne leti pravo u korpu.

Ljudi ne čekaju vaš mejl. Ovo je prva stvar koju morate da prihvatite ako planirate da šaljete newsletter - bilo za sajt, posao, prodaju ili lični projekat.
Svako od nas svakog dana dobije gomilu mejlova, i većina završi nepročitana. Ako želite da vaš ne doživi istu sudbinu, u nastavku je nekoliko saveta koji će vam pomoći da napravite nešto zanimljivo, vredno vremena i upakovano kako treba.
Ljudi žele da čitaju ljude, ne brendove
Najveća greška? Newsletter koji zvuči kao dopis iz poreske uprave. Niko ne voli pasuse bez kraja ili rečnik koji ne priliči svakodnevnoj komunikaciji.
Newsletter mora da zvuči kao da ga je poslala stvarna osoba. Pišite normalno, kao kad šaljete poruku kolegi ili poznaniku. Ako znate ime primaoca - koristite ga. Ako znate šta ga zanima - još bolje.
Ni naslov ne sme da bude dosadan. Ako odmah ne uhvati pažnju, ceo mejl je bačen. Pokušajte sa nečim konkretnim, korisnim, čak i malo izazovnim. Ne morate da izmišljate, samo budite direktani - "3 greške koje svi prave u online prodaji", na primer.
Jedan mejl, jedna poruka

Ljudi ne otvaraju newsletter da bi pročitali novine. Ako krenete da nabacujete pet tema i tri linka, ništa se neće zapamtiti.
Svaki mejl neka ima jednu jasnu poentu. Ako baš morate da ubacite još nešto, neka bude u fusnoti - a glavna stvar neka bude jasno izdvojena.
Takođe, ne zaboravite kako ljudi čitaju - brzo, površno, u hodu. Ako mejl izgleda kao blok teksta - zatvoriće ga posle prvih par reči. Zato koristite razmake, nabrajanja, podebljane rečenice. Ne morate da preterujete, ali potrudite se da sve "diše".
I da, uvek proverite kako mejl izgleda na telefonu. Ogromna većina korisnika će ga otvoriti upravo tu. "Call to action" mora da bude vidljiv, tekst čitljiv, slike optimizovane. Ako to ne štima - sve pada u vodu.
Poštujte one koji su vam dali mejl
Ne morate da prodajete nešto u svakom mejlu. Ljudi se prijavljuju jer očekuju da dobiju neku vrednost - zanimljiv sadržaj, dobar savet, uvid, možda poneku pogodnost. Ako ih zatrpavate prodajnim porukama, brzo će kliknuti na "unsubscribe".
Zato je važan balans. Dajte više nego što tražite. Edukujte, zabavite, pomozite.
I ne šaljite svima sve. Ako imate različite tipove publike, napravite segmente. Nekima šaljite popuste, drugima članke, trećima interne vesti. Ako personalizujete sadržaj - raste šansa da ostanu tu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.