Sve po stavkama možete da proverite kako vas je Google definisao.
Kompanija Google je jednom i sama rekla da ukoliko koristite njene servise ne možete da očekujete da imate privatnost. I traje i dalje. Niko ne mari za to - ljudi tj. korisnici su to prihvatili, svakodnevno dajući, ne samo kompaniji Google, nego i kompanijama Facebook, Instagram, Snapchat i mnogim drugim, deo po deo sebe tj. svoje privatnosti. Zapravo, zaprepastilo nas je jedno istraživanje koje je otkrilo da bi većina korisnika prodala svoju privatnost za desetak evra - bukvalno!
Google prati SVAKI naš korak, evo i dokaza!
Ako među vama postoji još neko ko je zainteresovan za to šta Google zna o njemu ili njoj, kako ga je kompanija definisala na osnovu „tagova“ koje mu je "prilepila" tokom pregledanja sajtova i želi nešto da promeni - ovo je vodič za takve.
Kako da saznate šta Google zna o vama i šta volite
Google nudi opciju da sami upravljate svojom privatnošću utoliko što ćete ograničiti šta će njegovi servisi zapamtiti nakon pretrage (u YouTube, Search, Drive i svim drugim aplikacijama) o vama, kao i šta će drugi korisnici moći da vide (lajkovi, linkovi, deljenja i drugo).
Internet gigant je uveo relativno nov „panel“ ličnih informacija svakog korisnika - My Account - u okviru kojeg svaki korisnik ima mogućnost da proveri šta je Google sakupio o njemu, obriše šta mu se ne dopada, sačuva te podatke za sebe ili selektivno izbriše nešto od njih.
U okviru kartice Personal Info & Privacy nalazi se Ads Settings. Pređite na tu opciju i kliknite na Manage Ads Settings. Pređite na donji deo strane u kojem ćete pronaći Topics You Like. Tu ćete naći tagove po kojima vas je Google definisao kao osobu i na osnovu kojih vam plasira reklame i druge servise, predlaže sajtove, grupe, korisnike…
To je upravo vaš profil - ono što Google misli o vama, ono šta Google misli da volite i na osnovu svega toga vam plasira reklame i druge predloge.
Google prestaje da nam špijunira mejlove
Recimo, autor je bio definisan kroz više od 50 tagova, koji su bili izuzetno precizni. U odeljku Topics You Don’t Like pojaviće se svi oni tagovi koje izbrišete iz prethodne kategorije i njih ne možete da izbrišete, ali čak da ih nekako uklonite sve, Google će nastaviti da vas „skenira“ i dalje i nanovo popunjava deo Topics You Like.
Nema izlaska iz tog kola u kojem ste zaigrali, jer Google širom svih svojih aplikacija sakuplja informacije o vama i „kalupi“ vas neverovatno precizno. Nije dovoljno da samo jednom posetite neki sajt ili napravite pretragu da bi Google "osetio" da to volite - skeniranje je mnogo dublje i oslanja se na algoritme procene ličnosti, koji koriste i ljudsku i veštačku inteligenciju, koje zajedno rade na vašoj (nepogrešivoj) proceni.
10 stvari koje je Google sklonio sa neta (VIDEO)
Ukoliko želite da vam Google prikazuje više reklama koje su u skladu sa vašim interesovanjima - kliknite na Add u odeljku Topics You Like i Google će vas poslušati (naravno).
Ako želite da "o'ladite" Google trajno ili makar na kratko:
- Kako da izbrišete Google nalog, trajno
- Pet razloga da prestanete da koristite Google.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.