Od prvog kućnog računara do bežičnog kontrolera.
Ovaj svojevrsni omaž hardverskim legendama gejminga otvaramo pričom o prvoj "kućnoj" igri, koja je sedamdesetih godina prošlog veka oblikovala gejmersku svest igrača svih uzrasta.
PONG se pojavio 1972. i prva je igra koja je uspela da opčini milione širom sveta.
Imao je najprostiju 2D grafiku (grafiku?!), a cilj je bio malenu "lopticu" ubaciti u prostor iza protivničke pločice. Zanimljivo je to što PONG zapravo i nije bio namenjen za igranje, njega je Alan Alkorn izradio kao deo trening programa za zaposlene. Igru je potom izdao i izradio Atari Incorporated (Atari), koji je nakon ogromnog uspeha originalnog PONG-a izdao nekoliko novih.
Sa PONG igrom, zahvaljujući njenoj popularnosti, kreće i iskorišćevanje njenog uspeha, pa su se za kratko vreme pojavili mnogi PONG klonovi, što je Atari nateralo da smišlja nove modove u igri, ali i nove igre. Period od 1972. do 1974. uzima se kao početak razvoja gejming industrije, koja danas zarađuje više od Holivuda.
Od pojave PONG-a do danas industrija video igara značajno se promenila, a za to su najzaslužniji ovi proizvodi, koje vam danas predstavljamo. Pred vama je Top 5 uređaja koji su promenili igre zauvek!
1. Prvi kućni kompjuter: Commodore 64 (1982)
Mašina koja je svetlost dana ugledala 1982, imala je 64 kilobajta memorije i bila jedan od najprodavanijih računara svih vremena, koja se za tri prve godine prodala u preko 17 miliona komada. Commodore 64 doneo je revoluciju po pitanju grafike, zvuka i načina upravljanja igrama. U Jugoslaviji je to bio najpopularniji kompjuter dugo vremena, piše gejmerskii portal ScreenFun, godinama nakon početka prodaje, a odgovoran je za "eksploziju" i popularizaciju gejminga u bivšoj državi. U to vreme igre su se razmenjivale na kasetama, računar se štelovao šrafcigerom, a mnogi programeri su svoje umeće dokazali upravo na ovom modelu.
2. Igre sa senzorom pokreta: Nintendo Wii (2006)
Nintendo je pokrenuo revoluciju na polju igranja nakon što je Wii kontroler podržao bežično upravljanje igrama u svim osama. Dobar raspored klasičnih tastera u kombinaciji sa novim načinom upravljanja zbrisao je sve pred sobom, a Wii Sport igra "zarazila" je desetine miliona klinaca i odraslih. Uređaji sa senzorom pokreta danas se ne koriste toliko u igrama, ali u budućnosti hoće i upravo Wii je doprineo tome - pogledajte kako Holo Lens transformiše vašu sobu u gejmerski san!
3. Konzola sa internet podrškom: Microsoft Xbox (2001)
Danas se mnogi od nas igraju onlajn preko konzole, ali još veći broj korisnika pojma nema da to može da zahvali upravo Microsoft-u i njegovoj prvoj konzoli Xbox. Ta konzola, za razliku od mnogo popularnije, u to vreme, PlayStation 2 konzole nudila je mogućnost igranja igara preko interneta od prvog dana i imala dovoljno skladišnog prostora za preuzimanje igara i snimanje pozicija onlajn.
4. Ergonomski, dugotrajan kontroler: Sega Drive (1988)
Kontroler u obliku banane sa opcijama za kretanje s leve i tri, a kasnije i šest tastera sa desne strane konačno je objedinio sve što jedan kontroler treba da ima - mogućnost da ga držite satima bez zamaranja, da je izdržljiv, da brzo reaguje na kontrole, ali i da podnese treskanje o pod ili zid :)
5. Bežični kontroler: Nintendo WaveBird (2002)
Danas je i bežični kontroler sasvim uobičajena gejming pojava, ali su početkom novog milenijuma takvi još uvek bili retki. Pre 2002. godine, kada se Nintendo WaveBird pojavio, postojali su bežični kontroleri, ali su bili praktično u domenu koncepta - imali su probleme s punjenjem, trajanjem baterije, senzorima ili su imali infracrveno svetlo za vezu, koja nije bila dovoljno pouzdana i nje omogućavala prirodne pokete tokom igranja. WaveBird je to rešio i sledeće generacije su to iskoristile za kreiranje novih bežičnih kontrolera.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.