Need for Speed je najbolja arkadna simulacija vožnje. Electronic Arts se prošlog meseca potrudio da još jednom pokaže zašto je to tako. Carbon nije revolucionarna igra, a to u suštini nismo ni očekivali. Nastavlja najbolju tradiciju Need for Speed serijala i donosi sjajnu zabavu. Pored dobro odradjenog dela za samostalno igranje, Carbon se diči i odličnim opcijama za Online trke gde može istovremeno učestovovati do osam igrača
Proteklo je 14 godina od izdavanja prve igre legendarnog naziva Need for Speed. Milioni ljudi širom planete imali su priliku da „ižive“ svoje potrebe za brzinom u sjajnom grafičkom okruženju uz jedinstveni osećaj brzine. Mnoge kompanije su pokušale da se „ogrebu“ o deo tržišnog kolača, ali nijednoj nije uspelo ni da „primiriše“ Electronic Arts-ovom „čedu“, koje i do danas ostaje neprikosnoveni lider u arkadnim simulacijama vožnje. Možda su neke druge igre realnije, ali je Need for Speed ipak mnogo, mnogo zabavniji.
Kada je 2003. godine pod uticajem filma Fast and Furious, EA predstavila Underground bilo je to prvo veće redizajniranje Need for Speed serijala. „Podzemne“ trke dodatno su „napumpane“ prošlogodišnjim hitom Most Wanted koji je doneo fantastično napete utrke sa organima reda. Početkom novembra pred nama se našlo deseto zvanično izdanje serijala pod imenom Need for Speed: Carbon. O tome šta će vas dočekati u novom izdanju donekle može da posvedoči i sam naziv koji je igra dobila po Carbon kanjonu u Kaliforniji gde se često (i sasvim ilegalno) okupljaju ljubitelji brzine.
Uglavnom prepoznatljivo
Grad u kojem se trkate je podeljen na četiri teritorije koje drže različite trkačke ekipe, a svaka teritorija je podeljena na manje zone. Pobedama u trkama osvajate deo po deo grada, ali vas u svakom trenutku pobedjena ekipa može ponovo izazvati na trku. Tako ćete nekad morati da odvezete istu stazu iznova da biste zadržali kontrolu nad teritorijom. U svemu tome će vam pomagati wingman koji u zavisnosti od glavnih osobina može biti bloker, drifter ili skaut. Prvi će se truditi da ometa suparničke vozače dok vi mirno pravite sve veću vremensku razliku na stazi, drifter će vam pomoći tako što vozeći iza njega možete dobiti ekstra brzinu, a skaut će se baviti potragom za alternativnim pravcima i prečicama. Pored toga u ekipu možete uključiti i čoveka zaduženog za prepravljanje automobila, mehaničara i neku vrstu špijuna koji može da vam malo „ohladi“ negativnu reputaciju u policiji.
Vožnja k’o vožnja ne nudi ništa novo. To je i dalje prepoznatljiva adrenalinska akcija, koja se za razliku od Most Wanted-a odvija uglavnom noću. Pored vožnje gradskim ulicama, uvedena je i vratolomna trka u kanjonu sa oštrim krivinama nad bezdanom dubokim nekoliko stotina metara. U njoj treba da ispratite drugo vozilo do dna kanjona, a da pri tome ne udarite ni u šta, odnosno da ne sletite sa puta. Takodje ćete ponovo imati priliku da vozite Drift trke poznate iz Underground-a, koje su nakratko nestale u Most Wanted-u.
Auto-skulptura
Ono što bi trebalo posebno da privuče ljubitelje modovanja automobila je novi sistem kastomizacije pod imenom AutoSculpt. Svaki automobil poseduje deset zona koje se mogu modifikovati potpuno slobodno. Tako recimo možete podesiti visinu branika, izgled felni, tačan položaj i ugao nalepnica na haubi i slično. Za svaki dodatni deo koji kupite od novca zaradjenog u trkama, prilikom ugradnje imate nekoliko klizača kojim menjate njegov izgled. U suštini, te izmene nemaju nikakvog efekta na osobine automobila pri vožnji, ali svakako podižu atmosferu u igri.Kada smo već kod toga, treba pomenuti da je EA ovoga puta malo preterao sa filmskim sekvencama. Pošto realno gledano nije mnogo šta unapredjeno u samoj vožnji, išlo se na dodatno komplikovanje pozadinske priče. Uvodjenje timskih kolega i gomile drugih karaktera, kao i misteriozna priča koja prati glavnog junaka, proizveli su mnogo više medjusekvenci koje bi trebalo da dodatno zaintrigiraju igrača. Iskreno, mi više volimo da se vozimo, a toga u Carbon-u na svu sreću ima u izobilju. Šteta je jedino što je nadmudrivanje sa policijskim poterama doživelo malo nazadovanje, pa one više nisu toliko važne kao u Most Wanted-u.
Vezano za automobile na početku vas čeka izbor klase od čega će vam donekle zavisiti način igre u početku. Kola su podeljena u tri klase: Muscle, Tuner i Exotic, a u svakoj su još po tri brzinske podklase. Muscle su automobili sa snažnim motorima, u suštini, klasični američki V8 modeli koji umeju da budu teški za upravljanje (Camaro SS iz 1967, Chevelle SS 454 iz 1970, nova Corvette-a Z06, Dodge Viper SRT-10 i slično). Tuner modeli su uglavnom japanski i poneki evropski komercijalni automobili popularni kod ljubitelja uličnih trka (recimo Mazda RX-8, Mitsubishi Eclipse, Toyota Supra, Subaru Impreza, Nissan Skyline, Renault Clio V6, VW Golf R32). Egzotični automobili su – brzi, skupi, maloserijski lepotani od Alfa Romeo Brera, preko Jaguar XK, Lotus Europa, nekoliko Porsche modela, Mercedes SLR McLaren, BMW M3 GTR, do Lamborghini Murcielago LP640.
Izbor automobila iz svake klase mnogo će se odraziti na način vožnje. Po tom pitanju nema šta da se zameri novom NFS-u. Muscle automobili zahtevaju rano uklizavanje u krivine, Tuner modeli predstavljaju siguran izbor za neiskusne, a Exotic su tu da vas „zalepe“ za sedište moćnim ubrzanjem. Kao i do sada, do novih automobila dolazite kupovinom ili tako što pobedite vodju protivničke ekipe pa mu „pokupite“ vozilo.
Carbon nije revolucionarna igra, a to u suštini nismo ni očekivali. Nastavlja najbolju tradiciju Need for Speed serijala i donosi sjajnu zabavu. Pored dobro odradjenog dela za samostalno igranje, Carbon se diči i odličnim opcijama za Online trke gde može istovremeno učestovovati do osam igrača.
Minimalna konfiguracija:
Intel Pentium 1,7 GHz
512 MB RAM
DX9 VGA 64 MB
5,3 GB HDD
Optimalna konfiguracija:
Intel Pentium 4 2 GHz
1 GB RAM
DX9 VGA 256 MB
5,3 GB HDD
(COM&GSM/MONDO)