Iako se Star Wars serijal i nije baš proslavio na polju RTS igara, nova produkcija LucasArtsa u saradnji sa ekipom iz Petroglypha donosi sasvim novo igračko iskustvo.
Hronološki smeštena izmedju dve trilogije (tačnije kampanja se završava sa epizodom IV: A New Hope) ova dobro osmišljena strategija postavlja svakom zaljubljeniku u Star Wars, a naravno i običnom smrtniku, ultimativni cilj – zavladati galaksijom. Pri tom poduhvatu, igrači će imati priliku da se zabave sa praktično svakom igračkom iz ovog serijala: od „razmene mišljenja“ laserom izmedju Stormtroopera i pobunjenika, preko jurnjave sa TIE-Fighterima kroz neki asteroidni pojas, do testiranja razorne moći Death Stara.
Dok smo u najpopularnijem prethodnom RTS-u Star Wars serijala, Galactic Battlegrounds, imali misiju da jednostavno iz bitke u bitku potpuno uništimo protivnika, u ovom slučaju misija je nešto komplikovanija. Naime, igrač je ovog puta primoran da se pozabavi gotovo svakim aspektom galaktičkog gradjanskog rata, od planiranja i poboljšanja produkcije, do strateškog manevrisanja kopnenim jedinicama i flotama, pri čemu se bitke odigravaju kako na planetama tako i u svemiru.
Na samom početku kampanje, igrač ima nekoliko planeta, nešto jedinica i novca da krene u pohod.
U zavisnosti od toga koju stranu u ovom konfliktu izaberete imaćete dosta različite scenarije, tako da je izbor kojom ćete stranom sile krenuti potpuno proizvoljan. Sistem igranja u kampanji je dobro poznat svima, sa startnim kapitalom koji imate na raspolaganju, gradite rudnike da povećate finansijsku dobit, barake i fabrike da kreirate armiju i nekoliko dodatnih objekata za zaštitu planete ili poboljšanje proizvodnje. U orbiti iznad svojih planeta možete da sagradite svemirske stanice na kojima gradite svoje brodove i oformljujete flotu.
Dobro se pripremite...
Posebnu čar igri pruža i činjenica da svaka planeta koju zauzmete nudi neku vrstu bonusa. Tako da ukoliko zauzmete Naboo, imaćete naprednije pobunjeničke tenkove, a ako posedujete Mon Calamari, možete ubrzati proizvodnju zvezdanih krstarica i razarača. Igra integriše u sebe i upotrebu heroja. Tako da ukoliko ste na strani pobunjenika, C3PO i R2D2 će vam pomoći da ukradete različita tehnološka unapredjenja od Imperije. Mon Mothma na pobunjeničkoj planeti smanjuje troškove proizvodnje za celih 25 %, a dobro nam znani Wookie Chewbacca u sred bitke preuzima kontrolu nad bilo kojim protivničkim vozilom. Upotreba heroja je bitna za svemirske bitke, ali je od veće važnosti u borbama na samoj planeti, tako da sa Obi-Wanom na jednoj ili Imperatorom na drugoj strani možete praktično rešiti ishod kopnene bitke.
Laseri na sve strane...
Iako je menadžerski deo igre izuzetno dobro koncipiran, a kopneni sukobi puni izazova i različitih jedinica, igra dobija na punoj snazi tek kada nastupe svemirske bitke. Osećaj potpunog uzbudjenja verno je prenet sa filmskog platna na monitore računara. Kada vam po ekranu prozuje desetine X-Wingova i TIE-Fightera, bezglavo se jureći oko ogromnih razarača i krstarica u orbiti iznad grafički odlično prikazane planete, imaćete potpun doživljaj ove igre. Sukob u svemiru je realistično odradjen, efekti su odlični, a detalji kao asteroidni pojasevi ili nebule su od pune strateške važnosti za svaku bitku.S druge strane, planetarne mape nisu preterano velike i odlikuje ih veliki broj prepreka, provalija ili u urbanijem okruženju zidova, zgrada i drugih barikada koje otežavaju brzo kretanje do željenog odredišta. Ono što je interesantno u galaktičkom smislu je nepisana tradicija Star Wars serijala da svaka planeta ima svoj strogo definisan geografski tip i klimu. Ili je cela u snegu i ledu ili potpuno suva pustara ili beskrajna šuma... Nažalost, teksture objekata i okoline su mnogo bolje uradjene u svemiru nego li na samoj površini planeta.
Vizuelni i zvučni doživljaj
Sukobi u svemiru odlikuju sjajnim efektima. Zvuci preletanja letilica, uništenja razarača, koji pucaju na nekoliko delova od kojih neki ne eksplodiraju već plutaju svemirom tokom čitave bitke, uradjeni su na impresivan, bolje rečeno, LucasArts način. Kontrola pogleda odnosno kamera, takodje doprinosi potpunom uživljavanju u samu igru. Velika sloboda kontrole kamera data je ne samo u pogledu pomeranja ugla posmatranja borbe, već i zumiranja na konkretnu situaciju jer je moguće potpuno zumirati na bilo koju letilicu u svemiru. Posebno treba istaći postojanje i Cinematic kamere, koja vam u datoj situaciji daje najinteresantniji pogled na bitku, bilo da je to razaranje Imperial Cruisera ili vešto manevrisanje Millenium Falcona.Bez obzira da li jeste ili niste pasionirani igrač RTS-ova ili Star Wars fan, ovo je igra koju definitivno vredi instalirati. Poslednjih tridesetak godina koliko svet Star Warsa postoji, ostavilo je traga na našu psihu, svako bar s vremena na vreme mašta da vitla svoj Lightsaber... Uostalom, verovatno da ne postoji više iko pismen na ovoj planeti ko ne zna za Luke Skywalker i Darth Vader, a kako se više ne igramo fuguricama junaka iz ovih filmova, ovo je prava stvar - odvojite malo vremena and may the Force be with you.
HARDVERSKI ZAHTEVI:
Minimum:
Pentium IV 1,5 GHz
256 MB RAM
ATI Radeon 9000 64 MB VRAM
3 GB HDD
Optimum:
AMD 64 3000+
1 GB RAM
GF 6600GT 128MB VRAM
3 GB HDD
(COM&GSM/MONDO)